رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از برگزاری پنجمین دوره مسابقات فرهنگی هنری کیمیای هنر در مدارس با نیازهای ویژه استان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خلیل رنجبرگفت: مسابقات فرهنگی هنری ظرفیتی برای معرفی توانمندهای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و ارتقای اعتماد به نفس آنان است.

او افزود:توجه به اصل مدرسه محوری، تکریم شخصیت، کشف استعدادهای بالقوه، جلب مشارکت و همکاری دانش‌آموزان با نیازهای ویژه از سیاست‌های برگزاری مسابقات کیمیای هنر است.

رنجبر با تاکید برنقش مسابقات فرهنگی - هنری در مهارت‌آموزی و کارآفرینی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه اظهار داشت: این مسابقات دربخش‌های ادبی، هنرهایی آوایی، نمایشی، دستی، تجسمی و غیره از اول آذرماه آغاز وتا پایان دیماه جاری در مدارس با نیازهای ویژه شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان ادامه می‌یابد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه مسابقات بر اساس نوع نیاز ویژه دانش‌‌آموزان تقسیم بندی شده است، افزود: مسابقات فرهنگی - هنری برای دانش‌‌آموزان دارای آسیب بینایی، شنوایی، نیاز ویژه ذهنی، معلول جسمی حرکتی و چند معلولیتی در دوره‌های پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه پیش حرفه ای دوره اول وحرفه‌ای دوره دوم استان برگزار می‌شود.

رنجبر با اشاره به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی هنری در حفظ و تقویت سلامت روحی، ارتقای سطح مهارت‌های زندگی و پیشگیری از عوارض ناشی از معلولیت یادآور شد: دانش‌آموزان با نیازهای ویژه از استعدادها و توانمندی های بالایی در زمینه‌های مختلف برخوردار هستند که در صورت خودباروری شکوفا خواهد شد.

او اعلام کرد: مسابقات فرهنگی و هنری بر اساس ساحت‌های شش گانه سند تحول بنیادین و با هدف کشف و پرورش استعدادهای هنری دانش‌آموزان و تحقق اهداف تربیتی - فرهنگی، توسعه فنون و مهارت‌های مورد نیاز فرد و جامعه، تعامل و همدلی بین دانش‌آموزان و غنی‌سازی اوقات فراغت آنها در سطح مدارس با نیازهای ویژه استان برگزار می‌شد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با بیان اینکه نظام آموزش و پرورش در جامعه اساس پیشرفت و حافظ ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی است، گفت: شناخت، پرورش و هدایت توانمندی‌ها، تقویت انگیزه دانش‌آموزان ومسئولیت پذیری از اهداف برگزاری این مسابقات است.

رنجبر اضافه کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری یکی از جذاب‌ترین فعالیت‌ها در سطح مدارس هستند که با ایجاد رقابت سالم، بالا بردن روحیه مشارکت پذیری و رشد استعداد دانش‌آموزان دارای کارکردهای ارزشمندی از جمله تعیین مسیر شغلی دانش‌آموزان در آینده و تحقق آموزه‌های اخلاقی و دینی است.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.