سالاری:

ششمین کنگره سراسری حزب همبستگی ایران اسلامی برگزار می‌شود

قائم مقام حزب همبستگی ایران اسلامی از برگزاری ششمین کنگره سراسری حزب همبستگی ایران اسلامی با موضوع "نهاد‌های انتخابی و جمهوریت نظام" خبر داد.

حزب همبستگیبه گزارش حوزه احزاب و تشکل‎های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد سالاری با اشاره به تصمیمات جلسه اخیر شورای مرکزی حزب همبستگی گفت: در این جلسه، در راستای اجرای مفاد اساسنامه حزب، برگزاری ششمین کنگره سراسری در روز پنجشنبه ۲۸ آذر ماه ۹۸ و با موضوع "نهاد‌های انتخابی و جمهوریت نظام" به تصویب رسید.

وی تصریح کرد: این کنگره با حضور تمامی اعضای حزب از سراسر کشور و جمع زیادی از شخصیت‌ها و فعالان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی برگزار می‌شود.

قائم مقام حزب همبستگی افزود: در بخش اول کنگره تعدادی از شخصیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به سخنرانی می‌پردازند و سپس پنل تخصصی به منظور بحث و تبادل نظر در خصوص "نهاد‌های انتخابی و جمهوریت نظام" را با حضور صاحبنظران خواهیم داشت و در پایان نیز اعضای حزب در خصوص برنامه‌های آتی حزب و انتخابات مجلس شورای اسلامی و چگونگی همکاری استان‌ها با شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب، علی الخصوص شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان بحث وتبادل نظر و تصمیم گیری خواهند کرد.

سالاری ادامه داد: حزب همبستگی ایران اسلامی معتقد است که فضای سیاسی کشور با توجه به حوادث اخیر و قرار گرفتن در آستانه برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس، فضای خاصی است و در این مقطع زمانی، کنشگری احزاب و تشکل‌های سیاسی در صیانت از جمهوریت نظام و حمایت از دغدغه‌های مردم امری ضروری است و در همین راستا، حزب تصمیم گرفته در کنگره ششم، مبتنی بر حضور فعالان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور و دبیران کل احزاب و تشکل‌های سیاسی، زمینه بحث و تبادل نظر به منظور واکاوی جایگاه جمهوریت نظام در فرایند تصمیم گیری‌های کشور را فراهم کند.

وی تصریح کرد: چنانچه ما به آسیب شناسی وضعیت کنونی و چالش‌ها و مشکلاتی که با آن رو به رو هستیم نپردازیم و نظام تصمیم گیری کشور از اعتراضات اخیر عبرت نگیرد، شاهد شکاف‌های عمیق تری بین حاکمیت و دولت با مردم خواهیم بود، به همین منظور حزب همبستگی در کنار سایر احزاب اصلاح طلب اعتقاد دارد رویکرد اساسی نظام، باید تغییرات و اصلاحات بنیادین در فرایند‌های تصمیم گیری باشد.

سالاری تاکید کرد: واقعیت این است که با توجه به ناکارآمدی‌هایی که در کشور شاهد هستیم، خطر فروپاشی بسیاری از ساختار‌ها وجود دارد و از آنجایی که مجموعه نظام ودولت نتوانسته فضای درست نقد اجتماعی را در بستر عمومی جامعه فراهم کند، کشور در معرض اعتراضات گسترده و پیامد‌های غیرقابل پیش بینی آن قرار دارد.

این فعال سیاسی ادامه داد: در اعتراضات اخیر عمدتا شاهد حضور طبقه متوسط و پایین جامعه در خیابان‌ها بودیم، در صورتی که اغلب اعتراضات یک دهه گذشته با محوریت روشنفکران، فعالان سیاسی و جامعه مدنی و طبقه متوسط به بالا بوده است.

وی یادآور شد: مجموعه فساد و رانتی که در کشور، در مغایرت با آرمان‌های متعالی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی شکل گرفته موجب تجمیع ثروت و قدرت و تولید رانت و ویژه خواری و نتیجتا اشرافیت شده و همین امر موجب اعتراض بدنه اجتماعی بخصوص افراد کم درآمد در مقابل این اشرافیت، فساد و رانت شده است لذا یکی از اولویت‌های نظام باید ایجاد زمینه و بستر گفتگو، مبتنی بر گفتگو‌های ملی بین تمامی جریانات سیاسی کشور باشد تا بتوانند در چارچوب یک برنامه میان مدت نسبت به افزایش سرمایه اجتماعی که اکنون وضعیت بحرانی پیدا کرده، عمل کنند.

تشکیل ستاد انتخابات حزب همبستگی

قائم مقام حزب همبستگی در پایان با اشاره به تشکیل ستاد انتخابات این حزب در آخرین جلسه شورای مرکزی اظهار داشت: ستاد انتخابات حزب همبستگی با عضویت، ولی اله توکلی، مهرداد مسعودی، علی توکلی، مصطفی شریفی پور، علی داوطلب، محمد رضا پوینده و فاطمه نعمت الهی تشکیل و محمدرضا پوینده نیز به عنوان رییس این ستاد انتخاب شد و مقرر شد این ستاد در چارچوب مصوبات شورای مرکزی و مصوبات دفتر سیاسی حزب همراه با ستاد انتخابات شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان کشور نسبت به انجام برنامه ریزی‌های لازم و هماهنگی‌های مربوطه، اقدامات لازم را در جهت برگزاری هرچه بهتر انتخابات انجام دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار