وزیر صمت در نشست با فراکسیون تولید و اشتغال مجلس:

کاهش تعداد خودرو های ناقص در پارکینگ ها/وضعیت تولید و قیمت کالا‌ها به اطلاع رئیس جمهور می‌رسد

رحمانی گفت: در ماه قبل ۲۰۰ هزار خودرو در کف پارکینگ‌ها داشتیم که اکنون به کمتر از ۳۰ هزار دستگاه کاهش پیدا کرده است.

تعداد خودروهای مانده در کف پارکینگ ها کاهش یافت/افزایش تولید ۲۷ قلم کالابه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا رحمانی وزیر صمت در نشست با فراکسیون تولید و اشتغال مجلس تصریح کرد: برگزاری این جلسه حاکی از اهمیت تولید و اشتغال است؛ با نزدیک شدن به دوره تصویب بودجه برخی موارد نیاز به بررسی دارد.

او بیان کرد: وضعیت تولید و قیمت ۴۴ قلم کالا‌ی منتخب، ماهانه رصد شده و نتیجه آن به رئیس جمهور ارسال می‌شود که در ۸ ماه امسال نسبت به سال گذشته ۲۷ قلم کالا افزایش تولید داشته‌اند. از جمله موارد منفی می‌توان به حوزه خودرو و آلومینیوم اشاره کرد که دلیل کاهش تولید در بخش آلومینیوم تعطیلی یکی از واحدهای بزرگ تولید کننده بود.

رحمانی بیان کرد: صنعت خودرو مانند هواپیمایی در حال پرواز است که قصد تعمیر آن را داریم؛ اصلاح فرایند برای یک واحد در حال تولید امری سخت و دشوار است، در ماه قبل ۲۰۰ هزار خودرو در کف پارکینگ‌ها داشتیم که تعداد آن‌ها به کمتر از ۳۰ هزار کاهش پیدا کرده است.

او افزود: جلسه‌ای با مدیران عامل بانک‌ها داشتیم و ۷ برنامه به آن‌ها ارایه دادیم. حفظ نیاز‌های ریالی و ارزی برای سرمایه در گردش و حفط تولید موجود و ظرفیت‌های خالی که بازار مناسبی دارند برای آن‌ها تشریح شد.

وزیر صمت با اشاره به افزایش تولید گفت: ظرفیت تولید کاشی در کشور ما حدود ۶۰۰ میلیون متر مربع است در حالی که ۲۲۰ میلون متر مربع مصرف داریم. تا پیش از ماجرای اخیر بنزین روند کاملا مناسب و رو به رشد بود؛ می‌توان سوخت را به عنوان شاخصی تعیین کننده در نظر گرفت که خواه نا خواه تاثیری بر برخی موارد دارد، اما دغدعه اصلی ما انتظارات تورمی و سوءاستفاده‌ها بود.

او ادامه داد: تاثیر تغییر قیمت سوخت بر حمل و نقل را می‌پذیریم؛ سازمان حمایت به خوبی تک تک موارد را بررسی کرده و موارد منطقی را خواهد پذیرفت.

او گفت: برنامه لازم برای تمام بخش‌ها در نظر گرفته شده است، اما نیاز به نقدینگی تغییر کرده و بنا بر آمار رسمی افزایش پیدا کرده است. نقدینگی مهم‌ترین دغدعه امروز ماست؛ دفتری برای تعیین شیوه‌های جدید تامین مالی تعبیه شده و ابعاد مختلف را چه در تولید و چه در مسایل بازرگانی در نظر گرفته‌ایم.

رحمانی با تاکید بر اینکه مدیریت قیمت راهکاری برای کنترل انتظارات تورمی است گفت: برنامه‌ای برای تنظیم بازار‌های مختلف از جمله پتروشیمی در نظر گرفته شده است؛ بودجه و نقدینگی مهمترین دغدغه امروز ماست.

وزیر صمت درباره مالیات بر ارزش افزوده گفت: مبالغ بسیار بالایی فرار مالیاتی در کشور وجود دارد و طی صحبت‌هایی که با دولت صورت گرفت بنا شد تا به دنبال فرار‌های مالیاتی باشند. نباید تولید کننده‌ای را که دستمان به او می رسد تحت فشار مضاعف قرار دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار