بن سلمان در صدد جذب سرمایه‌گذاری در عربستان

ولیعهد سعودی در مصاحبه‌ای بر تلاش کشورش برای جذب سرمایه‌گذاری با هدف توسعه اقتصادی تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، در مصاحبه با خبرگزاری عربستان پس از تصویب بودجه سال ۲۰۲۰ این کشور بر تلاش کشورش برای جذب سرمایه‌گذاری تاکید کرد. 

او گفت: مرحله تحول اقتصادی که عربستان آن را تصویب کرد، با روند ثابت در حال پیگیری است. دولت سعودی برای بهبود وضع زندگی شهروندان تلاش می‌کند.

ولیعهد عربستان افزود: آشکار شدن آثار مثبت اصلاحات اقتصادی در ۳ سال گذشته، بر عملکرد مالی و اقتصادی کشور آغاز شده است. دولت سعودی چشم‌انداز واضح و اهداف ثابت و برنامه‌های مشخصی دارد.

محمد بن سلمان افزود: سیاست‌های انضباط مالی به کاهش کسری بودجه کمک کرد. عربستان به دنبال ایجاد فضای مناسب برای جذب سرمایه‌گذاری با هدف توسعه اقتصادی است. پذیره‌نویسی سهام شرکت آرامکو، گام بزرگی است که نقش بخش خصوصی را در اقتصاد تقویت می‌کند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که همزمان با اعلام بودجه سال ۲۰۲۰ در عربستان سعودی و برنامه‌ریزی برای کاهش هزینه‌ها در آن، انتظار می‌رود این بودجه با کسری ۵۰ میلیارد دلاری مواجه شود.

بودجه اعلام شده، ۱۰۲۰ میلیارد ریال سعودی، معادل ۲۷۲ میلیارد دلار و درآمد‌های آن ۸۳۳ میلیاد ریال است. همچنین پیش‌بینی می‌شود این بودجه با کسری ۱۸۷ میلیارد ریالی مواجه شود.

۱۹ درصد بودجه ۲۰۲۰ معادل ۱۹۴ میلیارد ریال سعودی، به دو بخش آموزش و توسعه انسانی اختصاص یافته است. درآمد‌های نفتی بودجه ۲۰۲۰، معادل ۵۱۳ میلیارد ریال سعودی است که این عدد در بودجه سال ۲۰۱۹ معادل ۶۰۲ میلیارد ریال بوده است. در این بودجه مقرر شده است توزیع کمک هزینه زندگی در عربستان به مدت یک سال دیگر تمدید شود.

این در حالی است که ارزش بودجه ۲۰۱۹ سعودی، ۱۰۴۸ میلیارد ریال سعودی، درآمد‌های آن ۹۱۷ میلیارد ریال و کسری آن ۱۳۱ میلیارد ریال معادل ۴.۷ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار