۷۰ درصد از حوادث جاده‌ای ناشی از خطای انسانی

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی امداد و نجات گفت: ۷۰ درصد از حوادث جاده‌ای ناشی از خطای انسانی بوده که تلاش ویژه‌ای در پیشگیری و آموزش را نیاز دارد.

شهریاری مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در جمع داوطلبان شهرستان نهبندان  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،گفت: خراسان جنوبی به دلیل داشتن گسل‌های فعال، جزو استان‌های حادثه خیز بوده که به طور متوسط هر ۱۲ سال زلزله‌ای به بزرگی بالای شش ریشتر رخ می‌دهد.

او با اشاره به زلزله‌های مخرب خراسان جنوبی بیان کرد: این شرایط نیازمند هوشیاری و آموزش مردم بوده تا در ساخت و ساز‌ها باید‌ها و نباید‌ها را رعایت کنند.

شهریاری با بیان اینکه با توجه به مشکلات خشکسالی‌های چند ساله، هر بارندگی یک سیل به دنبال دارد، اظهار کرد: همچنین حوادث جاده‌ای از جمله مسائلی بوده که کشور و استان از آن رنج می‌برند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی امداد و نجات با بیان اینکه این شرایط می‌طلبد که تمام آموزش‌ها به سمت آگاه سازی جامعه برود، افزود: ۷۰ درصد از حوادث جاده‌ای ناشی از خطای انسانی بوده که تلاش ویژه‌ای در پیشگیری و آموزش را نیاز دارد.

او رسیدن به موقع به صحنه‌های حوادث جاده‌ای را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: تمام تلاش هلال احمر توسعه زیرساخت‌ها و امکانات است تا امر رسیدن بر صحنه‌های تصادف و انتقال مصدومین سرعت عمل ویژه‌ای یابد.

شهریاری با اشاره به پایگاه‌های جاده‌ای امداد و نجات در خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به جاده‌های کویری و طولانی استان، نیاز است پیشگیری و احداث مجتمع‌های بین راهی مورد توجه دستگاه‌های متولی قرار گیرد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی خواستار عضویت شهروندان به ویژه جوانان به عنوان داوطلب هلال احمر شد و افزود: نیرو‌های داوطلب با اقدامات بشردوستانه و انسان دوستانه کمک شایسته‌ای به کاهش تلفات حوادث طبیعی و غیر طبیعی می‌کنند.

 بیکی فرماندار نهبندان هم در این جلسه با بیان اینکه نیرو‌های هلال احمر بدون هیچ چشم داشتی در صحنه‌های حوادث حضور یافته و به حادثه دیدگان خدمت رسانی می‌کنند، گفت: امروز جمعیت هلال احمر به عنوان یک سازمان مورد اعتماد مردم با جامعه همکاری و همراهی می‌کند.

او  بیان کرد: شهرستان نهبندان دارای ۲۶ هزار کیلومتر مربع وسعت، دو نقطه شهری و ۲۸۷ نقطه روستایی بوده که نیازمند توجه ویژه‌ای در بحث امدادرسانی‌ها است.

 فرماندار نهبندان با بیان اینکه بر اساس تحلیل‌ها در کیلومتر ۷۵ شهرستان نهبندان حوادث خونینی منجر می‌شود، افزود: خوشبختانه تعداد پایگاه‌های جاده‌ای نهبندان به پنج پایگاه افزایش می‌یابد.

بیکی با انتقاد از وضعیت مسیر‌های مواصلاتی نهبندان اظهار کرد: با پیگیری‌ها و مطالعات انجام شده، ۲۰ میلیارد تومان در راستای احداث باند دوم تخصیص یافته که این پروره به طول ۲۰ کیلومتر بعد از شوسف انجام می‌شود.

او احداث باند دوم به طول ۱۷ کیلومتر در مسیر نهبندان تا شوسف در دست اقدام است، گفت: همچنین تاکنون بیش از ۲۰ کیلومتر روکش جدید انجام شده است.

حجت الاسلام خزایی، امام جمعه نهبندان هم در این جلسه با بیان اینکه در آیات و روایت به خدمت به محرومان تاکید زیادی شده است، اظهار کرد: نیرو‌های هلال احمر از جمله افرادی بوده که همواره در لحظه‌های حساس به کمک دیگران می‌شتابند.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار