آزادی‌خواه در نطق میان دستور مطرح کرد؛

مقروض کردن کشور با اوراق مالی اسلامی در بودجه/ صد هزار میلیارد فرار مالیاتی وجود دارد

نماینده مردم ملایر گفت: هشتاد هزار میلیارد تومان از بودجه سال آینده را از اوراق مالی اسلامی قرار داده اید، این کار غیر کارشناسی است و به معنای مقروض کردن آینده کشور است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام احدآزادی‌خواه، نماینده مردم ملایر در نطق میان دستور صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی درباره بودجه ۹۹ خطاب به رئیس جمهور گفت: هشتاد هزار میلیارد تومان از بودجه سال آینده را از اوراق مالی اسلامی قرار داده اید، این کار غیر کارشناسی است و به معنای مقروض کردن آینده کشور است.

او این اقدام را تعجب آور دانست و ادامه داد: ۷۵۰ هزار بشکه معیار فروش نفت شماست؛ شما کجا ۷۵۰ هزار بشکه نفت می‌فروشید، این تدبیر نیست.

آزادی‌خواه اظهار کرد: نتیجه این که نفت را آماده بگذارید و نتوانید بفروشید، کسری بودجه است. آقای رئیس جمهور! ۱۹۵ هزار میلیارد مالیات مقرر کرده‌اید، اما صد هزار میلیارد فرار مالیاتی در این کشور رخ می‌دهد. طبق آمار‌ها فقط دو قشر از اقشار مردم حدود ۱۹ هزار میلیارد مالیات بدهکارند.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: معافیت مالیاتی هنرمندان عجولانه از زبان رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام شد؛ چراکه لایحه  بودجه را هنوز نهایی نکردیم و کمیسیون تلفیق ایجاد نشده است.

او افزود: چرا انتظار ایجاد می‌کنید که در آخر نتوانیم آن را اجرا کنیم؟ با کدام ادبیات باید هنرمندان از معافیت مالیاتی بهره‌مند شوند؟ چرا کشاورزان، معلمان، کارگران شهرداری از مالیات معاف نشده‌اند.

نماینده مردم ملایر گفت: با کدام اولویت این اقدام صورت گرفته است؟ در میان هنرمندان عزیز و متعهد سلبریتی‌های ضد ملت، شما را تنها گذاشته، به مردم پشت کرده و به کشور خیانت می‌کنند.

آزادی‌خواه بیان کرد: درباره کارت‌های بازرگانی یکبار مصرف ۲۸ هزار میلیارد فرار مالیاتی صورت گرفته است و این تدبیر درستی نیست. برای فرهنگیان ۲ هزار میلیارد می‌گذارید، آقای حاجی میرزایی، آقای عسکری و آقای زاهدی رتبه‌بندی هم دردی از فرهنگیان دوا نمی‌کند.

دبیر کمیسیون فرهنگی  ادامه داد: باید ضریب حقوق فرهنگیان ترمیم شود، یک بار برای همیشه ضریب حقوق ۱ میلیون نفر فرهنگی تغییر کند.


بیشتر بخوانید:  همه ارکان حکومت برای گرفتن تصمیمات درست باید صدای مردم را بشنوند


نماینده مردم ملایر گفت: برای موضوع بنزین به ما جفا شد؛ رئیس‌جمهور، رئیس مجلس و شما هیئت مدیره! شما نمایندگان را قال گذاشتید. بیایید برای جبران، در بودجه به جدیت ورود کنیم.

آزادی‌خواه تصریح کرد: چرا سهمیه را به خودرو می‌دهیم؟ چرا سهمیه به هر ایرانی داده نمی‌شود؟ چرا نگوییم هر ایرانی یک سهمیه سوخت داشته باشد که بتواند استفاده کند و بفروشد؟ دست رانت، بی عدالتی و تبعیض باید قطع شود.

او یادآور شد: فرد پولدار می‌تواند چند خودرو بخرد، اما سر فردی که خودرو ندارد، بی‌کلاه می‌ماند. درباره بنزین پیشنهادی دهیم که به مردم فشار نیاید و منابع مورد نیاز تأمین شود. شعار هر ایرانی چند لیتر بنزین بهترین تدبیر است.

نماینده مردم ملایر گفت: یک طبقه نو ساخته و برساخته دارای امتیازاتی‌اند؛ ابهام گویی خوب نیست، اگر مراد از طبقه نوساخته و برساخته آن فرزند شهیدی است که فقط از تمثال پدر یک تصویر یادگاری دارد و هرگز دست نوازش پدر به سرش احساس نکرده، بی انصافی است. چرا به خانواده‌های شاهد و ایثارگر جفا می‌کنیم؟ چرا به کسانی که مردانی سینه‌شان را مقابل آماج دشمن سپر کردند و امنیت را برای این کشور پایدار گذاشتند، جفا می‌کنیم؟

آزادی‌خواه ادامه داد: یادتان رفته که یک لحظه غفلت باعث شد داعش تا پارلمان بیاید؟ اگر آمده بودند تا میدان انقلاب، همین کسانی که به برساخته تعبیر شده بودند، نمی‌رفتند و سینه سپر نمی‌کردند، زن و بچه ما الان اسیر دست داعشی‌ها بودند. اما اگر منظور شما از طبقه نو ساخته دوتابعیتی و فرزندانشان در آن سوی مرز‌ها هستند، من هم قبول دارم. اگر راست می‌گویید بیایید ریشه آن‌ها را برکنیم.

او بیان کرد: آن نوساخته‌هایی که برای خود امتیاز قائل‌اند از رانت استفاده می‌کنند. بیایید مقابلشان بایستیم؛ چرا شعار بدهیم؟ شکاف طبقاتی در زمان طرح موضوع نجومی بگیران بود، چرا آن زمان سکوت کردید؟

آزادی‌خواه با بیان اینکه بی ادبانه به منتقدان پاسخ دادن به معنای استبداد است، تصریح کرد: ما با این استبداد مخالفیم، پیغمبر اسلام (ص) به مشاوره امر کردند، چرا مردم را منحرف می‌کنید؟ جلوی این استبداد را بگیرید که نتیجه‌اش نارضایتی مردم است.

او افزود: خود فروختگانی که در کف خیابان‌ها آمد و با سفارت انگلستان دست به دست هم اموال مردم را غارت کرد و بانک‌ها را آتش کشید، جزو جوانان میهن نبود. جوانان میهنی که در آن زندگی می‌کنم، هرگز از این کار‌ها نمی‌کنند. جوانان میهن معترض، ناراحت و عصبانی هستند؛ به اینکه از دست چه کسانی عصبانی هستند، پاسخ دهید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار