قطب صنعت استان در نقش آفرینی سرمایه گذاری در میز سوریه با حضور سردار رحیم نوعی اقدم

قطب صنعت استان در نقش آفرینی سرمایه گذاری در میز سوریه با حضور سردار رحیم نوعی اقدم برگزارشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، سردار رحیم نوعی اقدم فرمانده قرارگاه حضرت ابوالفضل (ع) در سوریه در جمعع صاحبان صنایع در شهر قطب صنعت استان با اشاره به وضیعت سوریه بعد از اتمام جنگ گفت: بنده بعد از اتمام جنگ که فرماندهی قرارگاه حضرت زینب (س ۹ در سوریه را بر عهده داشتم اکنون به فرماندهی قرارگاه حضرت ابوالفضل (ع) جهت توسه و سازندگی کشوردوست سوریه که جهت هر چه بهتر پیشبرد اهداف اقتصادی و رونق تولید کشورمان که رونق تولید کشور وابسته به رونق صاحبان صنایع می‌باشد .

امین زاده رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیزگفت: طی سه ماه گذشته با تشکیل جلسات کارشناسی میز سوریه، بدنبال افزایش سهم صادرات غیر نفتی استان به این کشور هستیم. .

او افزود: برنامه عملیاتی خوبی در این زمینه تدوین شده و امیدواریم بتوانیم با شناخت کافی و بهره مندی از ظرفیت‌های تجاری کشور سوریه، میزان صادرات به این کشور افزایش پیدا می‌کند.

او با اشاره به اینکه شناخت ظرفیت‌های تولیدی صادراتی دو طرف از هم بسیار مهم است؛ اضافه کرد: اطلاعات بازار هدف در قالب یک پایگاه داده در حال گردآوری و دسترس است و در صدد ارائه ظرفیت‌های تولیدی استان به طرف مقابل از طریق مسیر‌های دیپلماتیک در سوریه هستیم.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقیاضافه کرد: IT، قطعات و مجموعه‌های صنعتی خودور، تنقلات، شیرینی و شکلات، صنعت احداث، آب و ایجاد واحد‌های صنعتی از جمله ظرفیت‌های قابل سرمایه گذاری در سوریه است.

گفتنی است در شهرستان بناب ۱۶۰ واحد تولیدی با صادرات ۲۰۰ میلیون دلاری تا آخر امسال که با افزایش ۱۰۰ درصدی صادرات غیر نفتی می‌باشد نقش بی بدیلی در رونق تولید و ارز آوری و در بخش صادرات غیر نفتی داراست.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: تولیدی ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار