واکنش دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به تدریس زبان چینی در مدارس

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در کشور فقط ۲۰۰ فارغ التحصیل زبان چینی از دانشگاه‌هایی مثل دانشگاه تهران داریم.

واکنش دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به تدریس زبان چینی در مدارسبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سید رضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در پاسخ به این سوال که آیا زیر ساخت آموزش زبان چینی در مدارس کشور فراهم است؟ گفت: در کشور فقط ۲۰۰ فارغ التحصیل زبان چینی از دانشگاه‌هایی مثل دانشگاه تهران داریم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه بیان کرد: تعداد فارغ التحصیلانمان خیلی کم است لذا با ظرفیت همین فارغ التحصیلان می‌توانیم آموزش زبان چینی را در برخی از دبیرستان‌ها به صورت گزینشی ایجاد کنیم.

عاملی در ادامه بیان کرد:، ولی اگر بخواهیم در کل دبیرستان‌های کشور زبان چینی را آموزش دهیم این امکان فراهم نیست.

وی در ادامه افزود: اجرای آموزش زبان چینی نیازمند برنامه آمایشی است به این صورت که باید متناسب با بازار کار توسعه آموزشی آن را ایجاد کنیم و همچنین باید برنامه ریزی کنیم که چه تعداد متقاضی داریم و به این نکته دقت کنیم که برخی از زبان‌ها بسیار سخت هستند مثل زبان چینی و ژاپنی که با کاراکتر هستند و افراد نمی‌توانند به سادگی به این زبان مسلط شوند.

حجت الاسلام و المسلمین علی ذوعلم، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی روز گذشته در نشست خبری خود با اصحاب رسانه از ورود زبان چینی به مدارس کشور خبر داد و بیان کرد: تربیت و یادگیری زبان‌های خارجی و زبان‌های عربی و زبان فارسی سه حوزه را در سازمان پژوهش تشکیل می‌دهد و به تازگی پیشنهاد داده ایم که زبان چینی و زبان عربی در کنار زبان‌های دیگر نه به شکلی که هم اکنون در مدارس آموزش داده می‌شود به فهرست آموزش‌های ما افزوده شود.

منبع: میزان

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار