مشکل بیکاری در کشور نیازمند میلیاردها سرمایه گذاری است

عضو اتاق بازرگانی، صنعت معدن و تجارت ایران گفت: نظام بانکی کشور معیوب است زیرا به بخش تولید و توسعه اقتصادی کشور کمک نمی‌کند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، کیوان کاشفی عصر سه شنبه در نشست شورای اداری کرمانشاه که با حضور علی‌لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی و رضا اردکانیان وزیر نیرو در سرسرای شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهارداشت: ما امروز با ابرمشکل بیکاری در کشور روبه رو هستیم که نیازمند میلیاردها سرمایه گذاری است.

او با بیان اینکه فضای کسب و کار کشور وضعیت ناهنجار کنونی را ایجاد کرده است، گفت: امروز متاسفانه سرمایه های اجتماعی ما در کشور بسیار کم است که نمونه آن را می توانیم در بحث ساماندهی سوخت مشاهده کنیم.

رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه با تاکید بر اینکه ما امروز می توانیم سرمایه های اجتماعی را تقویت کنیم، افزود: امروز باید مسوولان به شکلی عمل کنند که سرمایه های اجتماعی افزایش پیدا کند.

کاشفی با اشاره به مشکلات قانونی پیش پای تجار و صنعتگران گفت: قانون های تجارت، بانک داری و ارزش افزوده مدت ها است که در مجلس بلاتکلیف باقی مانده است.

او در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه کرمانشاه مسیر توسعه را پیدا کرده است، گفت: در مجلس با نگاه ویژه ای به کرمانشاه نگاه کنید؛ مردم این استان به دلایل مختلف همچون جنگ از پیشرفت جا مانده اند و نیاز به حمایت دارند.

رییس اتاق صنعت معدن و تجارت استان کرمانشاه نیز در این نشست گفت: پایین آمدن نرخ سود بانکی برای صنعت‌گران و معدن‌کاران یکی از مطالبات ما است تا بتوانیم به رشد اقتصادی کشور کمک کنیم.
جهانبخش شکری افزود: حاکم بودن برخی از مصوبات و قوانین قدیمی که باعث افزایش کاغد بازی می شود مانع رونق سرمایه گذاری است.

 

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.