تشدید برخورد با مشمولان غایب فراری

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: مشمولان غایب وفراری در صورت معرفی نکردن خود به نظام وظیفه، دستگیر و به خدمت اعزام می‌شوند.

تشدید برخورد با مشمولان غایب فراریبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ قاسم اسدی، معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: هر فرد ذکور در سالی که به سن ۱۸ سال تمام می‌رسد باید نسبت به تعیین تکلیف وضعیت خدمت وظیفه عمومی خود اقدام کند تا دچار غیبت نشود.

او افزود: افراد مشمول در صورت معرفی نکردن خود به حوزه نظام وظیفه، دستگیر و به خدمت اعزام می‌شوند که برابر ماده ۶۳ قانون خدمت وظیفه عمومی، کارفرمایانی هم که این افراد را در هرگونه مشاغل اعم از دولتی و غیردولتی بکار بگمارند به دادگاه معرفی و جریمه خواهند شد.

معاون حوزه نظام وظیفه استان تصریح کرد: جریمه این افراد برای بار اول معادل هزینه یک سرباز و برای دفعات بعد جریمه تعین شده معادل هزینه ۳ سرباز خواهد بود.

سرهنگ اسدی افزود: برابر ماده ۱۰ قانون خدمت وظیفه عمومی نیز اگر مشمولان غایب به صورت خود معرف خود را به حوزه نظام وظیفه معرفی کنند از یک سری تسهیلات مانند صدور پروانه کسب، جواز اشتغال در واحد‌های تعاونی، دریافت وام از موسسات مالی و از همه مهمتر مجوز لازم برای هرگونه استخدام بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: سرباز ، نظام وظیفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار