برگزاری اولین دورهمی همدلانه کتاب و کتابخوانی در باغملک

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی باغملک گفت: اولین دورهمی همدلانه کتاب و کتابخوانی «باهم بودن به بهترین نحو ممکن» برگزار شد.

ایرج کمایی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان باغملک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: دوستداران فرهنگ، کتاب و کتابخوانی در اولین دورهمی کتاب و کتابخوانی «باهم بودن به بهترین نحو ممکن» را در کتابخانه عمومی ارمغان این شهرستان برگزار کردند.

او افزود: دورهمی کتابخوانی یک رویداد دوستانه است که با حضور اقشار مختلف از جمله؛ اساتید، معلمان و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی در سنین مختلف و در فضایی صمیمی به شعر خوانی و معرفی کتاب برگزار شد.

کمایی بیان داشت: مردم امروز به دلیل مشغله‌های متعدد زمان محدودی را برای استراحت در نظر می‌گیرند و این فرصت‌ها غالبا صرف تفریح یا بهتر بگویم وقت‌گذرانی‌های انفرادی می‌شود و در نهایت شاید برخی از اوقات جمع بسیار کوچکی که شامل خانواده درجه اول یا دو دوست می‌شود را نیز شامل شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی باغملک ادامه داد: همه این موارد باعث و بهانه تولد دورهمی کتاب‌خوانی شد. در واقع دورهمی کتابخوانی بهانه‌ای برای یک باهم بودن و استفاده از این باهم بودن به بهترین نحو ممکن است.

این مقام مسئول تصریح کرد: تا به حال برنامه‌های کتابخوانی متعددی در محیط‌های مختلف مانند کتابخانه‌ها برگزار شده و تاکید بر این نکته این نوع برنامه‌ها اغلب برای افراد فعال در این حوزه جذابیت داشته است، در برنامه دورهمی کتابخوانی سعی شده که به صورتی برنامه را تعریف کنیم که برای تمامی سنین و اقشار جذاب باشد. در واقع محتوای این برنامه به نوعی صحبت کردن افراد از موضوع کتاب مورد علاقه‌یشان است، گویی یک زندگی، ایده، تفکر، داستان یا بینش به فراخور موضوع کتاب به زبانی ساده نقل می‌شود و در واقع یک جمع بهانه‌ای برای یک دیدار و شروع ارتباط و صحبت‌کردن دارند.

در این دیدار، اهالی کتاب حاضر در جلسه، هر کدام به بیان دیدگاه، انتقاد، پیشنهاد و دغدغه خود در حوزه مسایل کتاب و کتاب خوانی پرداختند.

در پایان با استقبال شرکت کنندگان مقرر شد، هر ماه یک بار دوستان اهل کتاب در کتابخانه عمومی ارمغان گرد هم آیند و آخرین کتابی که خوانده اند را به همه دوستان معرفی و در مورد آن صحبت کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.