تحقیق و پژوهش درجامعه نقش بسزایی دارد

استاندار کردستان با اشاره به اهمیت و جایگاه تحقیق و پژوهش در جامعه، گفت: تصمیم گیری بدون پژوهش، تصمیم‌گیری شکست خورده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، بهمن مرادنیا امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران استان در دانشگاه کردستان با اشاره به تولید ثروت و اشتغال با استفاده ازعلم دردنیای امروزگفت:، اما بیگانگی بین دانشگاه و جامعه در کشورمان باعث شده نتوانیم بهره لازم را از علم و فناوری داشته باشیم.

او با بیان اینکه محققین باید بدنبال برقراری ارتباط موثر بین دانشگاه و جامعه باشند، افزود: یکی از مهمترین ماموریت‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تولید علم و گسترش آن در جامعه و زندگی مردم است.

مرادنیا بیان کرد:دانش‌آموزان هم با جدیت بیشتری وارد این عرصه شوند وباید حرکت به صورت همه‌جانبه و فراگیر باشد.

اوافزود: تصمیم گیری بدون پژوهش، تصمیم‌گیری شکست خورده است و باید به اهمیت و جایگاه تحقیق و پژوهش در جامعه بیش از پیش توجه شود.

استاندار کردستان پیشرفت‌های دنیا را مبتنی بر بستر تحقیق و پژوهش دانست و یادآور شد: کشور‌های توسعه یافته در این حوزه تلاش بیشتری داشته و توانسته‌اند نوآوری و صنعت را وارد زندگی مردم کنند.

مرادنیا یکی از نقاط ضعف کشورمان را ضعف ارتباط بین دانشگاه، صنعت، کشاورزی و دیگر بخش‌های جامعه دانست و بر لزوم کاهش این فاصله از سوی متولیان امور تاکید کرد.

۲۱ تا ۲۷ آذر به نام هفته پژوهش و فناوری نامگذاری شده و شعار امسال این هفته «پژوهش تقاضامحور و تجاری‌سازی فناوری؛ زیر بنای تولید و اشتغال» تعیین شده است.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.