واکنش وزیر صمت به کمپین «نه به خرید کالاهای قیمت نخورده»

رحمانی گفت: عدم درج قیمت جزو تخلفات است؛ ضمن اینکه بهتر است مردم کالای ایرانی مصرف کنند.

واکنش وزیر صمت به کمپین «نه به خرید کالاهای قیمت نخورده»به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا رحمانی وزیر صمت در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره کمپین نه به کالاهای قیمت نخورده اظهار کرد: عدم درج قیمت جزو تخلفات است؛ ضمن اینکه بهتر است مردم کالای ایرانی مصرف کنند.

او با اشاره به اینکه جواز تأسیس واحد‌های تولیدی ۱۶ درصد و پروانه بهره‌برداری از واحد‌های تولیدی ۸ درصد افزایش داشته است، گفت: آمار تولید داخل نیز افزایش داشته است. در هشت ماه امسال تولید فولاد، مس، سیمان، سرامیک، دارو، منابع غذایی، پوشاک، روغن و مجموع تولیدات پتروشیمی افزایش یافته است. تقاضای ایجاد واحد‌های تولیدی نیز افزایش داشته است. مصرف برق این واحد‌ها نیز ۶ درصد رشد داشته است. البته در برخی کالا‌های خاص کاهش تولید هم داشته‌ایم، اما در مجموع تولید ما افزایش داشته است.

رحمانی در ادامه درباره تولید خودرو‌های برقی گفت: تولید این خودرو‌ها یکی از برنامه‌های اصلی ماست و به جد پیگیری می‌شود. مپنا و چند شرکت دیگر در این زمینه فعال هستند، ولی تحقیقات در این زمینه زمان‌بر است. البته قیمت خودرو‌های برقی هم باید به مرحله تجاری‌سازی برسد که مردم توان خرید آن را داشته باشند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره اقدامات این وزارتخانه برای کنترل قیمت‌ها پس از افزایش قیمت بنزین تصریح کرد: پیش‌بینی ما این بود که افزایش نرخ بنزین اثر واقعی و همچنین روانی داشته باشد و عده‌ای هم دنبال سوءاستفاده باشند. البته اثر واقعی در اکثر کالا‌ها یا وجود ندارد یا آنقدر ناچیز است که می‌توان آن را نادیده گرفت، اما در حوزه خدمات اثر واقعی وجود داشته است که ما هم نظارت داشته‌ایم و تا جایی که توانسته‌ایم مانع افزایش قیمت‌ها شده‌ایم.

رحمانی گفت: در همین مدت پرونده‌هایی که به تعزیرات فرستاده‌ایم رشد چند صد درصدی داشته است. کنترل و نظارت ما تداوم دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار