ضرورت برنامه ریزی برای جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه های زرجوب و گوهررود

عملیات ساماندهی ۶ کیلومتر از رودخانه‌ی گوهررود رشت حدفاصل مجتمع مهندسان جاده‌ی لاکان تا پل تالشان رشت با حضور استاندار آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، این طرح مجموع فاضلاب وارده به رودخانه‌ی گوهررود به طول ۶ کیلومتر را در برمی گیرد که مسکن مهر رشت نیز جزو آن است.

سیدمحسن حسینی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان با بیان اینکه این طرح ۶۰ هزار خانوار محدوده‌ی مجتمع مهندسان جاده لاکان تا پل تالشان رشت را پوشش می‌دهد، گفت: در این طرح که ۱۵۵ میلیارد ریال اعتبار دارد فاضلاب خانگی ۶ کیلومتر از رودخانه‌ی گوهررود به تصفیه خانه‌ی منطقه‌ی جنوبی رشت واقع در جنب مسکن مهر انتقال می‌یابد و پس از تصفیه به رودخانه‌ی زرجوب باز می‌گردد.

او افزود: با اجرای فاز نخست طرح ساماندهی رودخانه‌ی گوهررود رشت، روزانه ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب فاضلاب شهری تصفیه خواهد شد و قرار است این طرح تا یکسال آینده به بهره برداری برسد.

استاندار نیز در این مراسم، حفاظت از محیط زیست و ساماندهی انواع پسماند‌های شهری و روستایی را زمینه ساز تحقق توسعه در بستر رونق گردشگری دانست.

ارسلان زارع افزود: در حال حاضر فاضلاب ۳۰۰ هزار خانوار مرکز استان در تصفیه خانه‌ی فخب تصفیه می‌شود و افتتاح تصفیه خانه‌ی منطقه‌ی جنوبی رشت که عملیات احداث آن از امروز آغاز شده، سبب افزایش ۵۰ درصدی تصفیه فاضلاب شهر رشت می‌شود.

حاجی پور رئیس شورای اسلامی و حاج محمدی شهردار رشت نیز هر یک در سخنانی برنامه‌های محوری شهر برای جمع آوری فاضلاب‌ها، پسماند‌ها و شیرابه‌ی سراوان را تشریح کردند و ابراز امیدواری کردند با توجه به طرح‌ها و برنامه‌های در دست اجرای شهرداری، تا ۶ ماه آینده معضل شیرابه سراوان و دفع غیر بهداشتی زباله در این منطقه بطور کامل برطرف شود.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.