حجت‌الاسلام مروی:

دشمنان هیچگاه نخواهند توانست اندیشه و راه شیخ زکزاکی را نابود کنند

تولیت آستان قدس رضوی گفت: فکر و اندیشه‌ای که شیخ زکزاکی در آفریقا بنیان گذاشته روز به روز شکوفاتر خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت‌الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در دیدار دختران «شیخ ابراهیم زکزاکی» رهبر نهضت اسلامی نیجریه که در حرم مطهر رضوی انجام شد، ضمن پیگیری آخرین وضعیت و شرایط جسمی این عالم انقلابی از خانواده ایشان، گفت: مسئله شیخ زکزاکی مسئله نظام و انقلاب و یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است.
 
او تصریح کرد: دشمنان شاید بتوانند شیخ زکزاکی را به شهادت برسانند، اما هیچگاه نخواهند توانست فکر، اندیشه و راه او را در آفریقا نابود کنند، فکر و اندیشه‌ای که شیخ زکزاکی در آفریقا بنیان گذاشته روز به روز شکوفاتر خواهد شد.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه شیخ زکزاکی منطقه آفریقا را متحول کرده است، گفت: این عالم برجسته کار بسیار بزرگی را در آفریقا انجام داد و ده‌ها هزارنفر را در آن منطقه تربیت کرد، از این رو دشمنان دین و اسلام کینه بزرگی از شیخ زکزاکی دارند.

حجت‌الاسلام مروی افزود: بنیانی که شیخ زکزاکی در آفریقا گذاشت و آن تفکر انقلابی که در آن منطقه تأسیس کرد نابود شدنی نیست، دشمنان احمق هستند که تصور می‌کنند با به شهادت رساندن بزرگان راه و مسیر آنان نیز نابود خواهد شد، همانگونه که یزید فکر می‌کرد می‌تواند با شهادت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام تفکر امامت، ولایت و اهل بیت (ع) را نابود کند.
 
او با بیان اینکه شیخ زکزاکی یک نیروی ارزشمند بوده و تعبیر خمینی آفریقا که به ایشان نسبت داده شده، تعبیر درستی است، تصریح کرد: شیخ زکزاکی برای اسلام در آفریقا زحمت کشیده و رنج برده است، تلاش‌ها، فداکاری‌ها و ایثار‌های این روحانی برجسته یک الگو و نمونه برای همه آزادی خواهان جهان است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به ظلم‌ها و مصیبت‌هایی که شیخ زکزاکی در راه اسلام متحمل شده است، گفت: شیخ زکزاکی و خانواده ایشان واقعا سختی‌ها و مصیبت‌های بسیاری را تحمل کردند، شش پسر ایشان شهید شده و خود ایشان نیز هم‌اکنون در آن شرایط ظالمانه هستند، ایشان خدمات ارزشمندی برای اسلام داشتند و در راه خدا مصیبت‌های بسیاری را تحمل کردند.

حجت‌الاسلام مروی با تأکید بر لزوم معرفی بزرگان و مفاخر دینی و انقلابی به جامعه، ادامه داد: هرکاری از آستان قدس رضوی برای معرفی شیخ زکزاکی به جامعه ساخته باشد، کوتاهی نخواهیم کرد و انجام می‌دهیم، شیخ زکزاکی یک الگو شایسته برای جامعه، جوانان و روحانیت است که باید آن را معرفی کنیم.

او تصریح کرد: در حرم مطهر به میزان توان نسبت به معرفی خدمات شیخ زکزاکی به اسلام و تلاش‌های ایشان جهت آگاهی زائران اقدام خواهیم کرد.

تولیت آستان قدس رضوی شیخ زکزاکی را انسانی وارسته، مجاهد فی سبیل الله و اُویْس قرنی زمان دانست و گفت: فردی در آفریقا تحت تأثیر تفکر امام راحل و رهبری معظم توانسته جریان ارزشی و انقلابی را متولد کند و خدمات بسیاری برای اسلام داشته باشد و در این راه زحمات و آسیب‌های بسیاری را متحمل شده است، این مرد بزرگ و خدماتش را باید به مردم معرفی کرد.

حجت‌الاسلام مروی افزود: باید زحمات و خدمات شیخ زکزاکی به اسلام و وضعیت خطرناکی که هم‌اکنون گرفتارش شده‌اند را برای مردم تبیین کرد.
 
انتهای پیام// ز.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.