طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در داروخانه‌های استان چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، عنایت الله سمیع مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در داروخانه‌های استان اجرا می‌شود.

او افزود: در این طرح، بیماران به جای ارائه نسخه کاغذی به داروخانه ها، از طریق نسخه الکترونیکی داروی خود را دریافت خواهند کرد.

سمیع اضافه کرد: هم اکنون نسخه نویسی در ایران و برخی کشور‌های دیگر به صورت سنتی انجام می‌شود که با اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی پزشکان، ضمن کاهش خطای تجویز دارو و تشخیص، تداخل احتمالی دارو‌ها برطرف می‌شود.

او ادامه داد: طرح نسخه الکترونیکی از سال ۱۳۹۴ در کشور به صورت پایولت در بعضی شهر‌ها اجرا شد و نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی در منطقی کردن تجویز و مصرف دارو تأثیر بسزایی خواهد داشت.

سمیع گفت: تمامی سوابق و دارو‌های مصرفی بیمار در پرونده الکترونیکی سلامت او ثبت خواهد شد و بیمار در مراجعه به داروخانه صرفاً با ارائه شناسه نسخه (مندرج در نسخه چاپی که پزشک به وی ارائه داده است) و یا ارائه کارت ملی می‌تواند به دریافت اقلام دارویی تجویزی اقدام کند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار