۲۵ هزار دانشجو امسال در دانشگاه فرهنگیان جذب شدند

دانشگاه فرهنگیان امسال ۲۵ هزار دانشجو جذب کرده و به همین میزان هم پارسال دانشجو پذیرفته بود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مشاور اجرایی معاون طرح و برنامه و توسعه منابع دانشگاه فرهنگیان کشور در مراسم معرفی  معاون هماهنگی مدیریت امورپردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر و معاون آموزشی، پژوهشی پردیس علامه طباطبایی این دانشگاه گفت: پارسال  ۲۵ هزار دانشجو جذب کردیم در حالی که ۳۰ هزار دانشجو از قبل داشتیم و امسال هم ۲۵ هزار دانشجو جذب کردیم و این یعنی اینکه ما ۵۰ هزار دانشجو شبانه روزی در سال ۹۷ و ۹۸ جذب کردیم و این به غیر از مهارت آموزان ماده ۲۸ ماست که ۴۲ هزار نفر جذب داشتیم.

دلقندی افزود: سال آینده حداقل ردیفی که تا حالا اعلام شده ۳۰ هزار نفر است و یعنی برای این تعداد ردیف استخدامی، مجوز گرفته ایم.

او ادامه داد: پارسال ۲۵۰۰ دانشجومعلم ما رتبه‌های دو و سه رقمی کنکور سراسری بودند و رتبه ۲ کشور در دانشگاه فرهنگیان ثبت نام شد در حالی که می‌توانست جذب دانشگاه‌های دیگر شود.

۳۰۰ هزار نفر فرهنگی سال ۱۴۰۰ بازنشسته می‌شوند

مشاور اجرایی معاون طرح و برنامه و توسعه منابع دانشگاه فرهنگیان کشور تاکید کرد: در سال ۱۴۰۰ در آموزش و پرورش ۳۰۰ هزار نفر بازنشسته داریم و تا سال ۱۴۰۴ نیز ۶۵۰ هزار نفر بازنشسته از آموزش و پرورش بازنشسته خواهند شد و از آن طرف نیز اساسنامه دانشگاه می‌گوید که جذب نیرو در آموزش و پرورش فقط باید از طریق دانشگاه فرهنگیان محقق شود.

دلقندی با اشاره به نیاز دانشگاه فرهنگیان به فضای کافی بیان کرد: اگر بخواهیم دانشگاه را توسعه دهیم و اگر نخواهیم دانشجوی این استان برای تحصیل به استان دیگری برود باید برای آن‌ها فضای بیشتری ایجاد کنیم و در بحث نیروی انسانی و فضای فیزیکی همانند گذشته به دانشگاه فرهنگیان کمک کنیم.

او گفت: دانشگاه فرهنگیان همه خانواده‌ها را در بر می‌گیرد و محصول آن در تمام خانواده‌ها تاثیرگذار است؛ چون خانواده‌ای نیست که دانش آموز نداشته باشد و رسالت دانشجوی ما معلمی است.

علیمراد کرمی مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز بیان کرد: باید  بتوانیم تعامل و ارتباطمان را با دانشگاه فرهنگیان توسعه دهیم زیرا آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان از یک خانواده هستند و اگر در کنار هم باشند بسیاری از مشکلات آن‌ها برطرف می‌شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر هم گفت: تربیت معلم در استان بوشهر از سال ۱۳۴۳ با دانشسرا‌های چهار ساله تشکیل شده است و امروز ۵۵ سال از زمان تشکیل آن در استان می‌گذرد.

اکبر مولایی گفت: امسال ما بالاترین آمار تعداد دانشجومعلم را در طول تاریخ تربیت معلم در استان بوشهر داریم و اکنون رشته‌های دانشگاه فرهنگیان بعد از رشته‌های پزشکی جزء پرطرفدارترین رشته‌های دانشگاهی موجود هستند و رتبه‌های خوب آزمون سراسری جذب این دانشگاه شده‌اند.

در این مراسم عبدالرضا عرب زاده به عنوان معاون هماهنگی مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر و سید محسن محمدی نیز به عنوان معاون آموزشی، پژوهشی و فرهنگی پردیس علامه طباطبایی بوشهر معرفی شدند.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.