مدیرکل امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش:

کمبود ۱۳۰ هزار مربی پرورشی و مشاوره در کشور جبران می شود

مسعود شکوهی گفت: برای جبران کمبود ۱۳۰ هزار مربی پرورشی و مشاوره در کشور قرار شد دو رشته جدا ازهم، با عنوان مربی امور تربیتی و مشاور راه‌اندازی شود.

مشکل جدی در زمینه اعتبار داریمبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مسعود شکوهی مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر بیان کرد: اعتبار در نظر گرفته شده با تخصیص و نقدینگی متفاوت است اگرچه کمک‌های خوبی شده، اما امسال با مشکل جدی در زمینه اعتبار داریم.

او با اشاره به کمبود ۱۳۰ هزار مربی پرورشی و مشاوره در کشور، افزود: در گذشته یک رشته با عنوان راهنمایی مشاوران با دو گرایش مشاوره تحصیلی و تربیتی و مربی امور تربیتی وجود داشت که با بررسی در کمیسیون تخصصی قرار شد دو رشته جدا ازهم، با عنوان مربی امور تربیتی و مشاور راه‌اندازی شود.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: امسال برای برطرف کردن مشکل کمبود نیروی انسانی، در دانشگاه فرهنگیان در هر یک از این رشته‌ها هزار نفر جذب شده‌است.

شکوهی گفت: هرچند با وضعیت مطلوب فاصله داریم، اما تلاش شده در قالب طرحی که برای سازمان امور اداری و استخدامی کشورآماده شده در بازه زمانی پنج ساله بتوانیم نیروی حوزه پرورشی را تامین کنیم.

او با اشاره به اجرای طرح نماد در مدارس، افزود: طرح نظام مراقبتی اجتماعی دانش‌آموزی (نماد) طرحی پیشگیرانه، رشد مدار ارتقایی و مراقبیتی است که به‌صورت ائتلافی با مشارکت بخش‌های مختلف با هدف غربالگری، شناسایی، ارجاع، درمان و مددکاری اجرا می‌شود.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مشکلات اعتباری این طرح، ادامه داد: طرح نماد باید در بازه زمانی پنج ساله اجرا شود و اکنون میز نماد در ۷۵۰ مرکز مشاوره ایجاد شده‌است.

شکوهی گفت: طرح نماد در همه منطقه‌های آموزشی برخوردار و غیر برخوردار و متناسب با آسیب‌های اجتماعی اجرا می‌شود و براساس ضریب محرومیت مناطق، تعداد دانش‌آموز و ضریب آسیب اجتماعی که ازسامانه پایش می‌شود میزان تخصیص اعتبارات طرح متفاوت است.

او افزود: مدرسه، بازتابی از جامعه است با این تفاوت که از نظر فرهنگی و اجتماعی ممکن است کنترل بهتری در این فضا صورت گیرد و تلاش می‌شود آسیب‌ها مدیریت شود.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش، افسردگی، اضطراب و روان رنجوری را از جمله آسیب‌هایی عنوان کرد که درمدارس وجود دارد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.