برگزاری نشست علمی مسکن و سلامت در دانشگاه علوم پزشکی تبریز

نشست علمی مسکن و سلامت در قالب دو پانل علمی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، علیزاده دبیر علمی  نشست گفت: نشست علمی مسکن و سلامت در قالب دو پانل علمی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد.

او گفت:هدف ازاین نشست تاکید بر سلامت، به عنوان مهمترین تعیین گر‌های مسائل محیطی و اجتماعی است.

 علیزاده افزود: به عبارت دیگر هدف این نشست بررسی نقش عوامل محیطی در بیماری و سلامت است.

او گفت: در این نشست سعی شده است با محیط‌های دانشگاهی و جامعه مدنی و همچنین سازمان‌های مردم نهاد و بخش‌های غیر دولتی و خیران ارتباط ایجاد شود تا آن‌ها دست به دست هم بدهند و مشکلات را حل کنند.

علیزاده افزود: مسکن سالم و معیار‌های آن، مسکن و سلامت جسم، مسکن و سلامت روان جامعه شناسی مسکن و سلامت، نقش سازمان‌های مردم نهاد در سلامت، حاشیه نشینی و سلامت، مسکن و سلامت از دیدگاه هنر و معماری، سلامت مسکن در برنامه ریزی‌های شهری، جایگاه موسسات خیریه و خیرین در مسکن سالم و نقش سازمان‌های دولتی و سیاستگزاران شهری در مسکن سالم محور‌های این نشست هستند.

صومی رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در این نشست گفت: اگر بتوانیم بین علم و عمل توسط خیریه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد ارتباط برقرار کنیم به نتایج خوبی در همه زمینه‌ها از جمله تامین مسکن دست می‌یابیم.

صومی افزود: دانشگاه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد و بخش‌های غیر دولتی واسط بین مردم و دولت هستند و چنین نهاد‌ها و سازمان‌ها هستند که می‌توانند دست نظام اجرایی را بگیرند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار