تشدید نظارت‌ها بر ناوگان حمل و نقل از طریق سامانه سپهتن

نظارت بر عملکرد ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری مسافری با استفاده از سیستم‌های نظارتی آنلاین در استان انجام می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گرجی معاون حمل و نقل اداره کل  راهداری گفت :  با افزایش تقاضا برای سفر بویژه در ایام خاص و یا در راه ماندن خودرو‌ها بدلیل شرایط محیطی (در اجرای طرح‌های زمستانی)  نظارت بر عملکرد ناوگان در محور‌های مواصلاتی به صورت ۲۴ ساعته و با استفاده از سامانه سپهتن صورت می‌پذیرد.

او با بیان اینکه کارشناسان مرکز مدیریت راه‌های استان آموزش‌های لازم را در این خصوص فرا گرفته اند افزود: با استفاده از این سامانه زمان دقیق توقف ناوگان، مشخصات راننده، شرکت حمل و نقل مسافر اعزام کننده ناوگان، مدت زمان رانندگی و توقف‌های صورت پذیرفته ناوگان توسط هر یک از رانندگان و تصاویر رانندگان در زمان‌های متوالی به منظور نظارت بهینه در دسترس کارشناسان اداره کل قرار می‌گیرد.

 گرجی ادامه داد: در صورت اطلاع رسانی از سوی مرکز مدیریت راه‌های استان مبنی بر نیاز به ناوگان جهت انتقال مسافرین، در حداقل زمان ممکن نسبت به تأمین ناوگان با استفاده از شرکت‌های حمل و نقل مسافر موجود در نزدیکترین شهرستان محل توقف ناوگان در راه مانده اقدام نمایند.

معاون حمل و نقل اداره کل  راهداری  از مزیت‌های این روش را ارائه خدمات مناسب در حداقل زمان ممکن، جلوگیری از سرگردانی مسافرین در اطراف جاده، تسریع در انتقال مسافرین به محلی امن تا تأمین ناوگان، کاهش ترافیک جاده‌ای، جلوگیری از بروز تصادفات احتمالی بر شمرد.

او افزود: مکاتبات لازم با دستگاه‌های مرتبط از جمله جمعیت هلال احمر، مرکز فوریت‌های پزشکی و نیروی انتظامی انجام تا در صورت مواجهه با توقف ناوگان در طول مسیر به هر علت مراتب را به سامانه ۱۴۱ در حداقل زمان ممکن اطلاع دهند.

 گرجی سریع‌ترین راه‌های ارتباطی مسافرین با اداره کل را تلفن ۱۴۱ و سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ برشمردند و ادامه داد: پاسخگویی به شکایات دریافتی در حداقل زمان ممکن انجام و پس از بررسی و طرح موضوع در کمیسیون‌های رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان، نتایج حاصله به اطلاع شاکیان خواهد رسید.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار