وال استریت ژورنال: تلاش عربستان برای بهبود روابط با ایران پس از حملات به آرامکو

روزنامه وال استریت ژورنال از تلاش عربستان سعودی برای ایجاد روابط مجدد با ایران خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه وال استریت ژورنال از تلاش عربستان سعودی برای ایجاد روابط مجدد با ایران خبر داد.

بر این اساس، پس از آنکه مقامات سعودی به این نتیجه رسیدند آمریکا و دیگر کشور‌های غربی از این کشور در مقابل ایران به میزان کافی حمایت نخواهند کرد، می‌کوشند روابط خود با تهران را از سر بگیرند.

این تلاش‌ها پس از حملات به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان رخ داد که در نهایت منجر به قطعی موقت بیش از نیمی از صادرات نفت ریاض به بازار جهانی شد. برخلاف آنکه کشور‌های غربی و آمریکا ایران را عامل و مقصر این حمله معرفی کردند، هیچ گونه اقدامی برای تقابل با ایران در این باره انجام ندادند.

یک مقام ارشد سعودی که نخواست نامش فاش شود در این باره گفت: حمله به تاسیسات آرامکو در ۱۴ سپتامبر، عامل اصلی در تغییر معاملات بازی در منطقه بود.

چند تن از مقامات سعودی، آمریکایی و اروپایی به وال استریت ژورنال اعلام کردند مقامات ایرانی و عربستانی در ماه‌ها اخیر چند بار به طور مستقیم و غیرمستقیم با یکدیگر دیدار داشته اند. همچنین عمان، کویت و پاکستان حامل پیام‌هایی میان دو کشور بودند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ایران ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۲۳ آذر ۱۳۹۸
روابط با عربستان وهر کشور عربی خوب است .ولی اعتماد به انها هرگز
Iran (Islamic Republic of)
ساناز
۱۶:۴۳ ۲۲ آذر ۱۳۹۸
با این همه فتنه گری و توهین و خود فروشی و جنایتهای سعودی بر چه اساسی باید روابط حسنه شود ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۲۲ آذر ۱۳۹۸
باور نکنید ...این داعشی های حاکم بر سعودی روزهای اخر عمر خود را پیس چشمشان مبیننند ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۲ آذر ۱۳۹۸
از یک لحاظ برای مزدوران و وطن فروشان اینترنشنال و من و تو و امثال و بد میشه .از عربستان رانده و روی باز گشت هم ندارند . عاقبت ارزان فروختن وطن اینه .کشوری هم بهشون اعتماد نمیکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۲۲ آذر ۱۳۹۸
تا خسارت‌های که عربستان به ایران زد از کشتار خارجیها در دهه ۶۰ تا مشارکت در جنگ تحمیلی و کشتار چند سال قبل حاجیها و...و دشمنی و تخریب روابط ایران با جهان و همراهی با صهیونیستها و دشمنان دیگر ایران و...و..را نگیرید با این کشور تروریست پرور آشتی نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۰۹:۵۷ ۲۲ آذر ۱۳۹۸
عربستان سعودی کشوری متجاوز است ،به امید نابودی تمام آرامکو و به صفر رساندن تولید نفت کشوری فتنه گر و یاغی و تروریست پرور و متجاوز .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۲۲ آذر ۱۳۹۸
اعتماد به اعراب بزرگترین اشتباه هر ایرانی !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۲۲ آذر ۱۳۹۸
موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۲۲ آذر ۱۳۹۸
اصلآ باور نکنید همین چند روز پیش عربستان به بقیه کشورهای عربی گفت باید جلوی نفوذ ایران تو منطقه رو بگیریم.عربستان ازخداش باشه با ایران رابطه داشته باشه
آخرین اخبار