جشنواره دانشجویی موسیقی نواحی شرق در خراسان جنوبی

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی از برگزاری جشنواره دانشجویی موسیقی نواحی شرق در استان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  مرادی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی  گفت: آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره دانشجویی موسیقی نواحی شرق ایران دهم اسفند ماه سال جاری است.

او با بیان اینکه این جشنواره از بیستم فروردین ماه ۹۹ به مدت دو روز برگزار می‌شود، بیان‌کرد: دستگاه‌ها و نهادهایی، چون انجمن موسیقی ایران، انجمن موسیقی خراسان‌جنوبی و فرهنگ و ارشاد اسلامی با جهاد دانشگاهی همکاری دارند.

مرادی ادامه‌داد: از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره زنده نگه داشتن موسیقی اصیل شرق ایران است و کنار آن تلاش ما بر این است که در این جشنواره نام و یاد شاعر شهیر خراسانی ابن حسام خوسفی با اجرای اشعاری از او نیز زنده نگه داشته شود.

دبیراجرایی جشنواره موسیقی نواحی شرق ایران بیان‌کرد: این جشنواره در سه بخش اصلی، جنبی و ویژه برگزار می‌شود که در قسمت اصلی جشنواره کار به دو بخش گروه نوازی و تک‌نوازی تقسیم می‌شود.

مرادی با اشاره به اینکه در بخش جنبی جشنواره ارائه مقالات پژوهشی پیرامون موسیقی شرق ایران را خواهیم داشت، گفت: در بخش ویژه نیز اجرای خاندان‌های مناطق شرق ایران و اجرای موسیقی اتباع خارجی (از کشور افغانستان) را داریم.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی با تبیین جایگاه موسیقی شرق ایران و به ویژه خراسان یادآورشد: موسیقی با زندگی مردم خراسان و به ویژه مردمان خراسان‌جنوبی پیوند خورده و استعداد‌های بالقوه‌ای در این زمینه در این خطه وجود دارد.

مرادی اظهارکرد: در این راستا باید تلاش خود را برای انتقال موسیقی اصیل مردم این منطقه به نسل نو داشته باشیم.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.