روسیه: مسکو نگران آزمایش موشک‌های ممنوعه آمریکاست

وزرات خارجه روسیه در واکنش به آزمایش موشک بالستیک اخیر آمریکا، مراتب نگرانی مسکو را از آزمایش موشک‌های ممنوعه از سوی واشنگتن اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ولادیمیر یرماکوف» رئیس بخش اداره منع گسترش و کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه روسیه، اعلام کرد مسکو نگران آزمایش موشک‌های میان برد و کوتاه برد آمریکاست که مطابق پیمان موشک‌های ممنوعه است.

یرماکوف گفت: این موضوع باعث نگرانی ماست. البته ما آن را زیر نظر خواهیم گرفت.

این مقام روس اظهار داشت که آمریکا حق انجام این کار را دارد، زیرا پیش از این به طور یک جانبه از این پیمان کناره گرفته است. اما موشک‌های ممنوعه‌ای که چند ماه پیش از ترک پیمان آزمایش شده است، نشان می‌دهد که آن‌ها در دراز مدت درصدد توسعه این موشک‌ها بوده اند.

روسیه در حالی ابراز نگرانی کرده است که روز گذشته [پنجشنبه] آمریکا یک موشک بالستیک جدید را آزمایش کرد.

سخنگوی پایگاه نیروی هوایی واندنبرگ آمریکا روز گذشته اعلام کرد که آمریکا صبح روز پنجشنبه یک موشک بالستیک غیرهسته‌ای با برد زمینی متوسط را که در چارچوب پیمان موشکی میان برد و کوتاه برد ممنوع است، آزمایش کرده است.

در ۲۳ اوت ۲۰۱۹، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، وزارتخانه‌های دفاع و امور خارجه این کشور را به بررسی و تحلیل میزان تهدیدات ناشی از آزمایش موشکی آمریکا بر روسیه ملزم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار