کاخ نشین‌ها را برای مجلس انتخاب نکنیم

امام جمعه ساری گفت: نباید نمایندگان با خوی کاخ نشینی را برای مجلس انتخاب کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر محمدی لائینی امام جمعه ساری در خطبه‌های نماز جمعه ساری ،گفت: در طول مشروعیت از کاخ نشین‌ها لطمه زیادی خوردیم و نباید نمایندگان، رئیس جمهور و اعضای شورای کاخ نشین انتخاب کنیم و خودسازی برابر این وسوسه‌ها جامعه را غنی می‌سازد.

او مبارزه با میکروب خودکوچک بینی، خودخواهی، منفعت طلبی جناحی، مقاومت برابر میکروب عافیت طلبی و اشرافی طلبی را ضروری دانست و افزود: طبق فرمایش حضرت امام راحل، آن روزی که مجلسیان و مسئولان خوی کاخ نشینی پیدا کنند و از خوی ارزنده کوخ نشینی بیرون روند باید برای کشور فاتحه بخوانیم.

امام جمعه ساری با تاکید براینکه پژوهش باید در بخش باغات و رفع مسائل فراروی ورود پیدا کند گفت: پژوهش باید بین صنایع و شهرک‌های صنعتی رود و بررسی کند چرا کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی راکد و غیرفعال هستند.

او با بیان اینکه گرانی بهداشت و درمان از دیگر مشکلات خانواده‌ها است، گفت: رعایت مسائل بهداشتی هزینه بر است و پژوهش باید به کمک این بخش بیاید و برای حل آن، راهکار ارائه دهد و باید دانشگاه به زندگی، معیشت، صنعت و کشاورزی پیوند خورد و مسائل را حل کند.

امام جمعه ساری با بیان اینکه صنعت و حمل و نقل، خودرو محور است گفت: چرا حمل و نقل ریل محور نداریم و در آن زمینه پیشرفت نکردیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخشی از سخنانش به فراز‌های بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره و اضافه کرد: خودسازی مراحل مختلفی دارد که خودسازی برابر میکروب‌هایی که بدترین ضرر را به انسان و جامعه وارد می‌کند از جمله مراحل است.

او افزود: دشمنان براساس فرهنگ غربی در حال مهندسی فرهنگی جامعه هستند و ما باید براساس سبک زندگی اسلامی مبتنی بر فرهنگ دینی، فرهنگ سازی و جامعه سازی کنیم، زیرا با انسان خودساخته و جامعه فرهیخته به تمدن اسلامی برسیم.

امام جمعه ساری با بیان اینکه تقابل غرب با ما در حوزه خودسازی، جامعه پردازی و مصون سازی و فرهنگسازی است گفت: تمدن فرهنگ غربی براساس جدایی دین از سیاست بنا شده است و باید با خودسازی دینی، و جامعه پردازی قرآنی و تمدن سازی اسلامی پیش رویم.
 
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.