با وحدت حوزه و دانشگاه اعتقاد و اقتصاد جامعه پویا می‌شود

امام جمعه بافق گفت: وحدت حوزه و دانشگاه زمینه رشد و تعالی کشو را فراهم می‌کند و آن را در مسیر واقعی خود می‌گذارد.

با وحدت حوزه و دانشگاه اعتقاد و اقتصاد جامعه پویا می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، حجت الاسلام سید جواد سلیمانی امام جمعه بافق در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با گرامیداشت ۲۷آذرماه سالروز شهادت آیت الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه به تبیین وظایف این دو نهاد مهم در کشور پرداخت وگفت: وحدت حوزه و دانشگاه زمینه رشد و تعالی کشو را فراهم می‌کند و آن را در مسیر واقعی خود می‌گذارد.

او افزود: امروز حوزه علمیه در مسایل اخلاقی و انسانی و اجتماعی صاحب نظر و دیدگاه است و و یا این دیدگاه باید در جامعه به بهترین شکل استفاده شود.

امام جمعه بافق گفت: حوزه‌های علمیه باید با تبیین فرهنگ غنی اسلام به رشد اعتقادی جامعه کمک کنند و دانشگاه هم باید برای رونق اقتصادی و پویایی علمی و مادی جامعه گام بردارد.

حجت الاسلام سلیمانی بیان داشت: در دروان قبل از انقلاب، رژیم طاغوت اجازه این وحدت را برای دانشجویان و حوزویان نمی‌داد که با مجاهدت‌های روحانیون این اتفاق به صورت مخفیانه شکل گرفت و بعد از انقلاب و شهادت آیت الله مفتح این روز به نام وحدت حوزه و دانشگاه معرفی شد.

امام جمعه بافق گفت: انتظاری که از دانشگاه و دانشجویان این است که ساختار اقتصادی جامعه را بسازند و حوزویان نیز تکامل انسانی و اخلاقی را در جامعه رقم بزنند.

حجت الاسلام سلمیانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مساله انتخابات و جایگاه آن در نظام اسلامی افزود: مردم در حکومت اسلامی و دینی حق دخالت دارند و با رای خود می‌توانند این مهم را تحقق بخشند.

او گفت: پایه و اساس نظام اسلامی و حکومت دینی مردم سالاری است و استحکام آن به نقش و همراهی مردم در حکومت دارد.

امام جمعه بافق همچنین با اشاره به بیانات امام علی (ع) در نهج البلاغه به تشریح وظایف حکمرانان دینی پرداخت و افزود:حکمرانان نیز باید شرایطی را فراهم کنند که مردم در کنار آنان قرار گیرند و به سوی تکامل ایده آل گام بردارد.

اوبیان داشت: حکومت اسلامی نشات گرفته از جکهوریت و اسلام است و هرکدام این دو اصل خدشه دار شد به مملکت آسیب می‌خورد.

حجت الاسلام سلیمانی گفت: در حکومت اسلامی انتخابات مجلس، خبرگان رهبری، شورا‌های اسلامی و ... از نشانه‌های مردم سالاری و توجه به نقش مردم در انتخاب سرنوشت خود است.

امام جمعه بافق همچنین با اشاره به وقایع اخیر و سوء استفاده دشمنان در اغتشاش گری افزود:گزارش دبیر شورای عالی امنیت ملی از اتفاقات مربوط به گرانی بنزین و اجرای طرح سهمیه بندی سوخت نشان می‌دهد که حساب اغتشاشگران با مردم جداست و برخی در این جریانات خیانت کردند.

او تصریح کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری باید با برخی از افرادی که در این موضوع جرمی نداشتند با رافت اسلامی برخورد و به خسارت آنان رسیدگی شود.

تبیین اهمیت فریضه نماز در جامعه و جایگاه آن نزد پیامبران الهی و ائمه معصوم (ع) و ضرورت توجه به اقامه نماز در جامعه از مهمترین موضوعاتی که امام جمعه بافق به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار