ترامپ: با چین برای لغو تعرفه‌های گمرکی به توافق رسیدیم

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از توافق تجاری میان پکن و واشنگتن خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از توافق تجاری بین کشورش و چین خبر داد.

رییس جمهور آمریکا اعلام کرد به دنبال توافق میان واشنگتن و پکن، آمریکا از وضع تعرفه‌های گمرکی جدید بر حدود ۱۶۰ میلیارد دلار کالای چینی خود داری می‌کند.

ترامپ اندکی بعد از آنکه چین از یک توافق اولیه برای کاهش مرحله‌ای تعرفه‌های گمرکی آمریکا خبر داد، با ارسال یک توییت گفت: «تعرفه‌های گمرکی که قرار بود از روز ۱۵ دسامبر اجرایی شوند، ملغی شدند، زیرا ما به یک توافق رسیدیم. این یک توافق شگفت انگیز برای همه است».

رییس جمهور آمریکا همچنین تصریح کرد مذاکرات برای مرحله بعد به زودی شروع خواهند شد.

در سوی دیگر، چین توافق اولیه تجاری با آمریکا را تایید کرد. چین اعلام کرد دستیابی به توافق تجاری با آمریکا به نفع چین، آمریکا و جهان است.

وزارت دارایی چین اعلام کرد زمان و مکان امضای توافق تجاری با آمریکا به زودی اعلام می‌شود. معاون وزیر بازرگانی چین نیز اعلام کرد: چین و آمریکا بر روی متن اولین قدم از توافق تجاری توافق کردند.

وی اعلام کرد آمریکا وعده‌های خود را در زمینه لغو تعرفه‌های تجاری بر پایه قدم به قدم پیگیری خواهد کرد. معاون وزیر اقتصاد چین اعلام کرد چین تصمیم گرفته است تا تعرفه‌های جدید تجاری علیه آمریکا را که قرار بود از روز یکشنبه اجرایی شوند، لغو کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار