واکنش ترامپ به تصویب بند‌های مربوط به استیضاح خود در کنگره

رئیس جمهور آمریکا به اقدام کمیته قضایی مجلس نمایندگان برای تصویب بند‌های مربوط به استیضاح خود واکنش نشان داد.

واکنش ترامپ به تصویب بند‌های مربوط به استیضاح خود در کنگرهبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به اقدام کمیته قضایی مجلس نمایندگان برای تصویب بند‌های مربوط به استیضاح خود واکنش نشان داد.

ترامپ در این باره گفت: «من در حال پیشبرد توافق تجاری با چین بودم و در جریان اقدام کمیته قضایی مجلس نمایندگان نبودم. من با اطرافیانم در این باره صحبت کردم. این اقدام شرم آور و مضحک است. هیچ اقدام اشتباهی صورت نگرفته است.»

وی تصریح کرد: «به راه انداختن ساز و کار استیضاح تنها به خاطر یک تماس تلفنی وحشتناک است. روند استیضاح من یک توطئه است. نباید اجازه این اقدام داده می‌شد و این کار برای کشور خیلی بد است. آن‌ها استیضاح را به یک روند پیش و پا افتاده تبدیل می‌کنند.»

رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد: «یک روزی خواهد رسید که رئیس‌جمهور یک دموکرات خواهد بود و مجلس نمایندگان در دستان جمهوریخواهان، هم حزبی‌های من این اقدام دموکرات‌ها را در یاد خواهند داشت، زیرا دموکرات‌ها تنها برای اهداف سیاسی اقدام به استیضاح من می‌کنند.»

وی در پایان گفت: «به نظر من روند استیضاح من برای کشور غم انگیز است، اما برای شخص من این استیضاح از لحاظ سیاسی خوب است.»

ترامپ همچنین در پیامی توییتری نوشت: «این منصفانه نیست که من استیضاح شوم در حالیکه مطلقا هیچ کار خطایی نکرده ام! چپ‌های افراطی و دموکرات‌های بی کار به حزب نفرت تبدیل شده اند. آن‌ها برای کشور ما بسیار بد هستند!»

ساعاتی پیش کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا بند‌های مربوط به طرح استیضاح دونالد ترامپ را به تصویب رساند.

بر این اساس، این کمیته دو بند تصویب شده برای استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا را به منظور رای گیری به صحن عمومی مجلس نمایندگان آمریکا فرستاد. این رای گیری قرار است پیش از تعطیلات کریسمس برگزار شود. با توجه به برتری تعداد کرسی‌های نمایندگان دموکرات در این مجلس، این طرح به تصویب خواهد رسید، اما در مجلس سنا که طرح استیضاح به دو سوم آرا نیاز دارد، جمهوری خواهان دست برتر را دارند.

۲ بند مربوط به استیضاح ترامپ شامل سواستفاده از قدرت و مانع تراشی در تحقیقات کنگره می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار