معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام؛

۸۳ پرونده حوادث کار در ایلام طی سال جاری بررسی شده است

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: ۸۳ پرونده حوادث کار در ایلام طی سال جاری بررسی شده است.

۸۳ پرونده حوادث کار در ایلام طی سال جاری بررسی شده است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام آیت الله نرگسی معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: در ارزیابی اداره بازرسی کار در حوزه شاخص‌های تعیین شده و مؤثر به منظور کاهش حوادث ناشی از کار و راهبری بازرسی شرایط کار و رعایت مقررات ایمنی در کارگاه‌های مشمول قانون کار در شش ماهه اول سال ۹۸ گفت: نظارت بر حسن اجرای قانون کار از طریق انجام بازرسی‌ها در سال ۹۸ به ۳۹۱۶ مورد بازرسی رسیده است.

او اظهار کرد: بازرسی ویژه در خصوص اجرای مواد ۳ و ۶ آئین نامه مشاغل سخت و زیان آور در سال ۹۸ به بالاتر از حد نصاب تعیین شده خود در حوزه عملکردی (که تعداد ۲۵۰ مورد پیش بینی عملکرد بوده) با تلاش همکاران بازرس کار این تعداد به ۲۸۱ مورد رسیده است.

نرگسی ادامه داد: تعداد کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار در سال ۹۸ به ۱۲۴ مورد تشکیل کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در کارگاه‌ها رسیده است

او افزود: بررسی درخواست‌های متقاضیان اخذ تأیید صلاحیت مسئولین ایمنی در شش ماهه اول سال ۹۸ به ۱۴۹ مورد ثبت در سامانه تأیید صلاحیت مسئولین ایمنی استان رسیده که از مهم‌ترین شاخص‌های عملکردی در این اداره می‌باشد.

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: تعداد کل حوادث بررسی شده در شش ماهه اول سال ۹۸،۸۳ حادثه بررسی شده توسط بازرسان کار استان بوده که با تلاش همکاران بازرس کار و انجام بازرسی‌های مداوم و مستمر و ارائه آموزش‌های لازم به کارگران و کارفرمایان این تعداد حادثه رسیده که از مهم‌ترین شاخص‌های عملکردی در حوزه بازرسی کار، کاهش میزان حوادث ناشی از کار است.

او اضافه کرد: تعداد در خواست‌های بررسی شده در کمیته‌های بدوی و تجدید نظر مشاغل سخت و زیان آور در سال ۹۸، ۳۰۰ مورد درخواست در کمیته‌های فوق بوده است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.