جشنواره تئاتر کُردی سقز با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد

شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کُردی سقز با معرفی برگزیدگان در بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مراسم شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کردی سقز با حضور مدیر کل هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان استانی و شهرستانی و هنرمندان به تئاتر در تالار میلاد سقز برگزار شد.

در این جشنواره جایزه بهترین بازیگر زن، دیپلم افتخار و تندیس جشنواره به نیشتمان رسول زاده برای نمایش ئه‌رکی نیشتمانی داهولیک از سنندج تعلق گرفت و مقام دوم مشترک نیز به راضیه حاجی پور برای نمایش قاموسی میرویان از ارومیه و شایسته فرمانی برای نمایش سو انه از بیجار اهدا شد.

همچنین در این بخش جایزه سوم مشترک به فوضیه پهلوانی برای نمایش چاوه‌روان از سقز و روژانو ارجمند برای نمایش چناره کان از سقز تعلق گرفت.

در بخش بهترین بازیگر مرد جشنواره، دیپلم افتخار و تندیس جشنواره به حجت اسداللهی برای نمایش سورانه از بیجار رسید و مقام دوم این بخش شامل جایزه نقدی و لوح جشنواره به اسماعیل پاشایی برای نمایش چناره کان از سقز و مقام سوم نیز به صورت مشترک به زاهد زندی برای نمایش جن و جنوکه از کرمانشاه و سعید پاکزاد برای نمایش سه‌ر پیل از سنندج اهدا شد.

در بخش بهترین کارگردانی، دیپلم افتخار و تندیس جشنواره و به غلامرضا همتیان برای نمایش سورانه از بیجار تعلق گرفت و امید مصطفایی برای نمایش چناره کان توانست رتبه دوم را کسب کند و رتبه سوم مشترک هم به حسن میرزایی، سامان مهران برای نمایش گراداف از بانه، فرزاد حسن‌میرزایی و حامد اسماعیل وند رسید.

مقام طراحی نور تندیس جشنواره به سامان امیری برای نمایش چناره‌کان از سقز، دیپلم افتخار و تندیس جشنواره در بخش طراحی صحنه به سامان مهران و حسن میرزایی برای نمایش گراداف از بانه و مقام دوم طراحی صحنه نیز به مهدی کریمی برای نمایش چناره کان از سقز تعلق گرفت.

در بخش بهترین نمایش نامه‌نویسی، دیپلم افتخار و تندیس جشنواره به شادی امینی برای نمایش قامووسی مووریان از ارومیه رسید و مقام دوم به غلامرضا همتیان برای نمایش سورانه از بیجار و مقام سوم نیز به صورت مشترک به جمیل مخافری برای نمایش ئه‌رکی نیشتمانی داهولیک از سنندج و کیانوشی محمدی برای نمایش چناره کان از سقز اهدا شد.

جایزه کارگردانی بخش به صدیق عزیز برای نمایش باوک از سلیمانیه اقلیم کردستان عراق تعلق گرفت و دیپلم افتخار و تندیس جشنواره در بخش بازیگری زن نیز به خه‌رمان خاتوون برای نمایش باوک از سلیمانیه اقلیم کردستان رسید.

جایزه طراحی بروشور بخش ویژه به شاهین علوی برای نمایش قابووسی میروویان از ارومیه تعلق گرفت و جایزه موسیقی برتر نیز به شهرام علیمحمدی برای نمایش سه‌ر پیل از سنندج اهدا شد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ع

برچسب ها: وزارت ارشاد ، تئاتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.