تشدید نظارت بر بازار همدان در آستانه شب یلدا

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان همدان گفت: در آستانه شب یلدا اکیپ‌ های ویژه برای بازرسی و نظارت بر بازار فعال شده اند.

تشدید نظارت بر بازار همدان در آستانه شب یلداداریوش صفاری، سرپرست معاونت نظارت و بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، گفت: با توجه به فرا رسیدن شب یلدا بازرسان بر قیمت و چگونگی عرضه کالا‌های پرمصرف و مورد نیاز مردم نظارت می کنند.

او افزود : تمرکز بازرسی ها در این روزها بر عرضه مواد غذایی پر تقاضا  از جمله آجیل، خشکبار، شیرینی و میوه خواهد بود.

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان همدان با اشاره به قانون نظام صنفی جرائمی برای تخلفات ارائه شده است، گفت:تخلف تا ۵۰۰ هزار تومان در هیئت تخلفات سازمان صنعت ،معدن و تجارت بررسی وتخلفات بیشتر از آن به دادگاه ارجاع داده می‌شود.

صفاری با بیان اینکه بازرسی‌ها از ۲۴ آذر آغاز می شود و  تا ۵ دی ادامه دارد افزود: در شهر همدان ۱۰ اکیپ فعال در حوزه بررسی قیمت‌ها و جلوگیری از گران فروشی در بازار فعال هستند.

او تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف با شماره ۱۲۴ و سامانه اتاق اصناف تماس بگیرند .

فامیل متقی، رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان هم گفت: با وجود آنکه عمده محصولات میوه با وانت بار و نیسان حمل می‌شود، از این رو گرانی بنزین تغییر چندانی بر افزایش قیمت میوه‌ها نداشته است.

او ادامه داد: بازار مرکز خرید میدان بار هیچگونه کمبودی در عرضه میوه مورد نیاز مردم در شب یلدا ندارد .

رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان اضافه کرد: هر کیلوگرم انار در بازار همدان بین ۵ تا ۱۰ هزار تومان، خرمالو ۵ تا ۱۰ هزار تومان و همچنین قیمت هر کیلوگرم سیب قرمز و سفید بین ۴ تا ۶ در بازار همدان به فروش می‌رسد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.