آماده باش ۵۰۰ نفر راهدار برای اجرای طرح راهداری زمستانی در جاده‌های کرمانشاه

​مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت : ۵۰۰ نفر راهدار به صورت آماده باش برای اجرای طرح راهداری زمستانی در جاده‌های استان مستقر هستند

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اعلام اینکه ۵۰۰ نفر راهدار به صورت آماده باش برای اجرای طرح راهداری زمستانی در جاده‌های استان مستقر هستند، گفت : اکنون ۴۹ اکیپ راهداری در ۴۶ راهدارخانه ثابت و سیار استان برای ارایه خدمات به مردم آماده هستند.

او با اشاره به آغاز اجرای طرح راهداری زمستانی در استان کرمانشاه، گفت : تیم‌های خدمات‌رسان در طرح زمستانی با هدف تسهیل عبور و مرور و کاهش تلفات جاده‌ای در ایام زمستان در سطح جاده‌های استان کرمانشاه نهایت تلاش خود را به کار خواهند گرفت.

او گفت: این راهدارخانه‌ها برای اسکان موقت در راه ماندگان تجهیز شده و آماده خدمات‌رسانی است.

او افزود: همچنین ۳۷ هزار تن شن و نمک خریداری شده و در کل راهدارخانه‌ها انبار شده است.

او آغاز فعالیت نیرو‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را همزمان با اولین بارندگی در استان اعلام کرد و گفت: به این منظور تمام تجهیزات جانمایی شده، اما آنچه همیشه در راه‌ها مشکل ساز بوده کمبود اکیپ‌های راهداری در سطح استان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه افزد: در مجموع برای کل راه‌های استان به ازای هر ۱۶۵ کیلومتر راه فقط یک اکیپ راهداری فعال داریم و همچنین برای مدیریت راه‌های بین شهری به ازای هر ۶۲ کیلومتر راه اصلی و شریانی یک اکیپ داریم که این کار را مشکل می‌کند.

او افزود: از آنجا که در دمای ویژه‌ای نمک به انجماد می‌رسد و در این شرایط دیگر نمک پاشی و تیغه زنی جوابگو نیست لذا لازم و ضروری است پلیس قبل از بارش محدودیت تردد ایجاد کند و به رانندگان تاکید کنند تا با زنجیر چرخ حرکت نمایند.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار