دانشجویان باید پای استعمار را از دانشگاه‌ ها قطع کنند

امام جمعه کرمانشاه گفت: توطئه استعمار و دشمنان چه در گذشته و چه در حال حاضر جدایی انداختن و فاصله ایجاد کردن بین حوزه و دانشگاه است.

نماز جمعهبه گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،   آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های امروز نماز عبادی_سیاسی جمعه مرکز استان با اشاره به ۲۷ آذرماه روز شهادت  مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه و اهمیت فراوان این موضوع، اظهار داشت: توطئه استعمار و دشمنان چه در گذشته و چه در حال حاضر جدایی انداختن و فاصله ایجاد کردن بین حوزه و دانشگاه است.

او افزود: جهاد امثال شهید مطهری، شهید بهشتی و علامه طباطبایی در خصوص انتقال تفکرات اسلامی به دانشگاه‌ها و ایجاد رابطه بین حوزه و دانشگاه مثال‌زدنی است.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به پشتوانه علمی عظیم و جایگاه والای این شخصیت‌ها، بیان کرد: این بزرگان شخصیت‌هایی بی‌نظیر و یکپارچه علم و دانش بودند.

او با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید مراقب باشند و پای استعمار را از دانشگاه‌ها قطع کنند، گفت: دانشگاه‌ها و دانشجویان باید مراقب باشند که در دانشگاه‌ها چه چیز‌هایی گفته می‌شود و چه‌کسانی دانشگاه‌ها را اداره می‌کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمانشاه بیان کرد: دانشگاه‌ها باید متکی به علم و پژوهش و امثال مطهری‌ها، بهشتی‌ها و مقام معظم رهبری باشند.

او در ادامه سخنانش با اشاره به ۲۵ آذرماه روز پژوهش و تحقیق، تاکید کرد: برای هر اقدامی کار تحقیقی و پژوهشی لازم است.

علما ۲۶ آذرماه روز حمل و نقل را گرامی داشت و از فعالان این عرصه علی‌الخصوص راننندگان که حق بزرگی بر گردن مردم دارند تشکر کرد و از لزوم قدر دانستن زحماتشان سخن گفت.

او با اشاره به بیانیه دروز گذشته رهبر معظم انقلاب راجع به نماز، یادآور شد: نماز ستون و اساس دین است.

خطیب جمعه کرمانشاه در ادامه سخنانش با اشاره به اهمیت ارتباط با خداوند، ابراز داشت: همه رفاقت‌ها از هم گسسته می‌شود و همه ارتباطات از هم پاشیده می‌شود مگر ارتباط با خدا.

او با فراخواندن همگان به بندگی و عبادت خداوند، تاکید کرد: این مسیر هیچ بن‌بستی ندارد امام راحل (ره) با بندگی و اطاعت از خداوند بود که توانست شرق و غرب عالم را متحیر کند.

علما در بخش پایانی سخنانش با اشاره به این حدیث از حضرت علی (ع) که می‌فرمایند، «تقوا انسان را نگه می‌دارد» همگان را به رعایت تقوا و پرهیزگاری و دوری از گناه دعوت کرد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار