نقش آفرینی دانشگاه و دانشجویان در تحولات اساسی جامعه

سرپرست معاونت فرهنگی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت : نقش آفرینی دانشگاه و دانشجویان در تحولات اساسی جامعه می‌تواند بسیاری از دل نگرانی‌های مردم را رفع کند.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،طهماسب علیپوریانی سرپرست معاونت فرهنگی دانشگاه رازی کرمانشاه به تشریح نقش مهم دانشگاه و دانشجویان در تحولات مهم ایران از دهه‌های گذشته تاکنون پرداخت و گفت : از آغاز تاسیس دانشگاه در ایران، آزادی خواهی و مبارزه با استبداد و استکبار صفت بارز دانشگاهیان بوده است.

او گفت : در تحولات ایران معطوف به پیروزی انقلاب اسلامی، بسیاری از تحلیلگران که ریشه این انقلاب را مورد بررسی قرار می‌دهند، نقش دانشجویان را در وقوع آن غیرقابل انکار و غیرقابل چشم پوشی می‌دانند.

سرپرست معاونت فرهنگی دانشگاه رازی گفت: در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز دانشجویان از دفاع مقدس گرفته تا ایجاد نهضت علمی در کشور پیشگام بودند و برای رشد کشور قدم برداشتند.

او گفت: نقش آفرینی دانشجویان در برخی از تحولات خاص بود و از جمله آن می‌توان به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا اشاره کرد که امام راحل (ره) از آن به عنوان انقلاب دوم یاد کردند.

علیپوریانی به جایگاه دانشجویان در تحولات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور در سال‌های اخیر هم اشاره کرد و گفت: یکی از مولفه‌های تعیین کننده در فراز و فرود و کیفیت این تحولات، حضور و یا غیبت دانشگاهیان بوده است.

او گفت: با نگاه به تحولات گذشته، بنظر می‌رسد میزان نقش آفرینی دانشگاه در تحولات جامعه می‌تواند بسیاری از دل نگرانی‌های مردم را درخصوص این تحولات رفع کند.

این مسئول فرهنگی در دانشگاه رازی گفت: معتقدم مجموعه تصمیم گیرندگان نظام و کسانی که تصمیم سازی می‌کنند، باید در جهت هرچه مستحکم‌تر کردن ارتباط جامعه با دانشگاه تلاش کنند که در اینصورت حضور مردم در برخی تحولات معطوف به حضور عقلانی خواهد شد.

علیپوریانی به در پیش بودن انتخابات مجلس و لزوم حضور بیشتر دانشگاهیان در این عرصه اشاره کرد و گفت: هرچند ممکن است اسباب تشویق دانشگاهیان برای ثبت نام به عنوان کاندیدا اندک باشد، اما باید بپذیریم که به هرمیزان که حضور دانشگاهیان در انتخابات پررنگ‌تر باشد، ضریب اطمینان تحولاتی که معطوف به عقلانیت باشد، بیشتر می‌شود.

او گفت: دعوت بیشتر به حضور دانشگاهیان در انتخابات مجلس، به تبع به میدان آمدن دانشجویان را نیز به دنبال دارد و انتخابات سالم تری هم خواهیم داشت.

سرپرست معاونت فرهنگی دانشگاه رازی کرمانشاه از صدور بیش از ۱۲ مجوز برگزاری برنامه‌های روز دانشجو در این دانشگاه خبرداد و گفت: امسال هم به مانند سال‌های گذشته تشکل‌ها و انجمن‌های فعال دانشجویی درخواست‌هایی برای اجرای برنامه در روز دانشجو داشتند که با نزدیک به ۸۰ درصد از این برنامه‌ها موافقت کردیم.

این مسئول گفت: برگزاری جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان با حضور هیات رئیسه دانشگاه یکی از مهمترین این برنامه‌هاست که توسط شورای صنفی دانشگاه روز دوشنبه این هفته برگزار خواهد شد.

او گفت: علاوه براین نشست، براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، در این هفته شش نشست پرسش و پاسخ هم در خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه خواهیم داشت که در آن معاونین دانشگاه پاسخگوی سولات دانشجویان می‌شوند.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.