حناچی مطرح کرد؛

افزایش ۱۸ درصدی حاشیه نشینی در پایتخت

شهردار تهران گفت: آمارها نشان می‌دهد میزان حاشیه‌نشینی ۱۸ درصد افزایش پیدا کرده است.

افزایش ۱۸ درصدی حاشیه نشینی در پایتختبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران در یازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری گفت: استفاده و به کارگیری علم برای تصمیم گیری مدیریت شهری بسیار مهم است..

حناچی تصریح کرد: امروزه با دانشگاه‌های نسل سوم مواجه هستیم که کارآفرینی انجام می‌دهند و نتایج پژوهش آن‌ها روی کارآفرینی و مدیریت شهری نقش دارد.

شهردار تهران  بیان کرد: ما در کشور دانشگاه‌هایی را با هدف پژوهش تاسیس کردیم و باید کاری کنیم مراکز پژوهش توسعه پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه پژوهش در رتبه هفتادم جهان هستیم، اظهار کرد: شهرداری‌ها روی فضای کسب و کار نقش دارند.

حناچی با بیان اینکه برای نیروهای جوان و نوپا می‌توان فضای کسب و کار و مطالعه را آماده کرد، گفت: فضای کسب و کار را باید برای پژوهشگران ایجاد کنیم؛ بر همین اساس نمایشگاه تهران شهری هوشمند را برگزار کردیم تا ایده‌پردازان و تولیدکنندگان مشکلات خود را بیان کنند.

او با اشاره به حمایت از استارت آپ ها برای حل مشکلات افزود: ما لایحه حمایت از استارت آپ را به شورای شهر ارائه می کنیم تا بتوانیم به صورت موثرتر از نیروهای جوان استارت آپی حمایت کنیم.

حناچی با اشاره به بودجه‌ریزی مدیریت شهری ادامه داد: ۲ درصد بودجه شهرداری تهران به مطالعات اختصاص پیدا کرده است و باید به گونه ای عمل کنیم که در این شرایط سخت اقتصادی بیشترین بهره برداری را داشته باشیم.

شهردار تهران تصریح کرد: در حوزه پژوهش و استارت آپ به خلاقیت نیاز داریم و اگر در شهرهای جهان به خودروهای پاک اهمیت داده می‌شود به دلیل توجه به مطالعات سوخت های فسیلی و گرم شدن زمین است.

حناچی افزود: ما در گذشته به گونه‌ای شهر را اداره کردیم که پایتخت سرشار از ساختمان‌های بلند مرتبه شد و این شکل مدیریت تاثیرات بسیار سنگینی بر پایتخت گذاشت؛ باید بدانیم شیوه مدیریت ما در شرایط زندگی شهروندان بسیار تاثیر گذار است.

او خاطر نشان کرد: حوادثی که اخیرا در برخی از شهرهای کشور رخ داد ریشه در فقر داشت و باید بدانیم شکل مدیریت ما می‌تواند ریشه اختلاف بین فقیر و غنی را بیشتر کند و آمارها نشان می‌دهد میزان حاشیه نشینی ۱۸ درصد افزایش پیدا کرده است.

حناچی افزود: داشتن پژوهش و مطالعه هدف نقشه راه آینده ما است و باید تاکید کنم نحوه اداره امور در شکل گیری نواحی حاشیه نشینی در شهر تاثیر گذار است.

او ادامه داد: با همکاری دولت ۲ لایحه درآمدهای پایدار و مالیات بر ارزش افزوده در مجلس در دست بررسی است و امیدوارم تصویب این دو لایحه شرایط بهتری را برای پایتخت را ایجاد کند.

شهردار تهران تصریح کرد:  پژوهش در طرح موجب کم هزینه شدن و پربازده‌تر شدن آن می شود .

او افزود: ما طرح هایی را در پایتخت داشتیم که تاثیری روی زندگی شهروندان نداشت و در مقابل طرح هایی هم مانند هفت تیر داشتیم که با هزینه ۴ میلیاردی تومانی انجام شد و تاثیر بسیاری روی زندگی مردم داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار