آغاز به کار رسمی دبیرخانه نشان مشهد

سرپرست سازمان اجتماعی مشهد گفت: دبیرخانه «نشان مشهد» به طور رسمی در فرهنگسرای بهشت آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدمحسن مصحفی سرپرست سازمان اجتماعی و فرهنگی مشهد در مراسم افتتاح دبیرخانه «نشان مشهد» گفت: به منظور بهره‌مندی از ظرفیت هنرمندان و طراحان سراسر کشور، طرح نشان مشهد با همکاری خانه هنرمندان مشهد و از طریق انتشار فراخوانی ملی و دعوت از هنرمندان و طراحان سراسر کشور و داوری آثار رسیده به دبیرخانه انتخاب خواهد شد.
 
او  ادامه داد: فراخوان ملی طراحی نشان مشهد به زودی توسط دبیرخانه این نشان منتشر خواهد شد.

سرپرست سازمان اجتماعی مشهد گفت: این نشان تندیسی است که به صورت سالیانه به اشخاص و نهاد‌های مردمی که خدمتی شایسته و ارزشمند به شهر مشهد و مردم آن ارائه کرده‌اند، اعطا می‌شود.

مصحفی با اشاره به برگزاری اولین مراسم اهدای این نشان، افزود: بنا بر تقویم اجرایی امسال، مراسم اهدای نشان مشهد در اسفند ماه امسال برگزار خواهد شد.

او در پاسخ به این سوال که چه افرادی در دایره نامزد‌های دریافت نشان مشهد قرار می‌گیرند، ادامه داد: تمام شهروندان نمونه و تأثیرگذاری که در زمینه افزایش سطح امید و نشاط اجتماعی، افزایش مشارکت شهروندی، ارتقای فرهنگ شهروندی و کاهش آسیب‌های اجتماعی خدمت ارزنده به مشهد و مردم آن ارائه کرده‌اند و نخبگان و فرهیختگانی که سرمایه نمادین شهر هستند و باعث اعتلای نام مشهد شده‌‎اند، در دایره نامزد‌های اجتماعی دریافت نشان مشهد قرار می‌گیرند.

رضا دانایی سرپرست معاونت اجتماعی سازمان اجتماعی فرهنگی درخصوص ساز و کار اعطای نشان مشهد گفت: از آنجا که طبق آیین نامه مصوب شورای شهر، نشان مشهد هرساله به هشت نفر تعلق می‌گیرد، کار شناسایی نامزد‌ها باید طی سازوکاری دقیق و کارشناسی انجام شود.
 
او تصریح کرد: از این رو کارگروه‌های تخصصی متشکل از کارشناسان و صاحب‌نظران در حوزه‌های مختلف اجتماعی، علم و فناوری، فرهنگ و هنر و... تشکیل شده است که کار شناسایی نامزد‌های دریافت نشان مشهد را پیگیری می‌کنند.

رئیس دبیرخانه نشان مشهد با اشاره به ظرفیت بالای شورای اجتماعی محلات برای معرفی شهروندان و سمن‌هایی که خدمتی به شهر مشهد و مردم آن ارائه کرده‌اند، گفت: از آنجا که شورای راهبردی نشان مشهد بر موضوع الگوسازی از شهروندان نمونه و ترغیب و تشویق سایر شهروندان به الگوگیری از آنان تأکید کرده است، علاوه بر کارگروه‌های شناسایی از شورا‌های اجتماعی محلات نیز درخواست کردیم در معرفی این افراد و ظرفیت‌ها دبیرخانه نشان مشهد را یاری کنند.

دانایی افزود: کارگروه‌های شناسایی نامزد‌های دریافت نشان با اجرای فرایند کارشناسی و بی‌طرفانه نشان مشهد را به ظرفیتی مؤثر برای پاسداشت بزرگان و فرهیختگان و نیز معرفی و تقدیر از شهروندان نمونه و همه آنانی که تلاش می‌کنند کیفیت زیست شهری مشهد را ارتقا دهند، بدل کنند.
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۲۳ آذر ۱۳۹۸
آرم و لگو بسیاری از شرکت ها خوب نیست باید بیشتر از این جشنواره ها برگزار بشه