صدرو اطلاعیه در خصوص احتمال آبگرفتگی معابر و طغیان مسیل‌ها در خوزستان

در اطلاعیه‌ای اداره کل مدیریت بحران خوزستان نسبت به آبگرفتگی معابر و طغیان مسیر‌های در خوزستان برای چند روز آینده هشدار داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در اطلاعیه‌ای اداره کل مدیریت بحران خوزستان نسبت به آبگرفتگی معابر و طغیان مسیر‌های در خوزستان برای چند روز آینده هشدار داد.

در این اطلاعیه آمده است: پیرو اطلاعیه سازمان مدیریت بحران کشور و همچنین اطلاعیه اداره‌کل هواشناسی خوزستان در خصوص ورود سامانه بارشی، از اواخر وقت یکشنبه (٢۴ آذرماه) تا اواسط روز سه‌شنبه (٢۶ آذرماه) وقوع رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید، تندباد لحظه‌ای، احتمال تگرگ و برف در ارتفاعات خوزستان پیش‌بینی می‌شود.

همچنین در این اطلاعیه تاکید شده است: همچنین در این مدت خلیج فارس مواج همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود. در این ایام احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، طغیان مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، شکستن درختان، صاعقه، تگرگ، برف، مه‌آلود شدن و کاهش دید افقی، کولاک برف در ارتفاعات، لغزندگی جاده‌ها و مواج شدن شمال خلیج فارس وجود دارد.

در این اطلاعیه همچنین خطاب به فرمانداران شهر‌های مختلف خوزستان آمده است: در این خصوص تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی ناشی از حوادث اتخاذ شود. همچنین نسبت به انجام اقدامات پیشگیرانه، صدور پیش آگاهی، اتخاذ تمهیدات لازم و اقدامات پیشگیرانه، آماده‌باش واحد‌های تابعه سطح خوزستان و شهرستان و حضور در محل فعالیت، اطلاع‌رسانی مستمر و ارائه توصیه‌های ایمنی به شهروندان به ویژه بیماران، روستاییان، عشایر، کشاورزان، دامداران، کودکان، مسافران، صیادان، رانندگان و افراد ساکن در مناطق در معرض خطر سیل، صاعقه، تندباد، برف و تگرگ و سایر حوادث احتمالی و اتخاذ سایر تدابیر لازم جهت پیشگیری یا کاهش آثار حوادث احتمالی اقدام لازم انجام و گزارش اقدامات به این اداره‌کل ارسال شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.