هشدار هواشناسی درباره وقوع سیلاب در استان بوشهر

هواشناسی استان بوشهر درباره بارش شدید بارش باران و وقوع سیلاب همراه با رعد و برق و وزش باد شدید از دوشنبه تا چهارشنبه خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: سامانه بارشی فردا (یکشنبه) وارد استان می‌شود و با توجه به تقویت سامانه بارشی و بارش سنگین باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید در روز‌های دوشنبه و سه شنبه و ادامه فعالیت سامانه تا اوایل روز چهارشنبه، نسبت به آبگرفتگی شدید معابر عمومی، وقوع سیلاب در برخی نقاط و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی هشدار داده می‌شود.

زهرا راستگو افزود: ریزش کوه در محور‌های مواصلاتی، اختلال در تردد‌های شهری و جاده‌ای، وقوع طوفان تندری همراه با رعدوبرق شدید و ریزش تگرگ، تندباد‌های لحظه‌ای با سرعت بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت و افزایش ارتفاع موج دریا به بیش از ۳ متر هشدار داده می‌شود.

او بیان کرد: این سامانه بارشی در خلیج فارس و همه نقاط استان به ویژه مناطق جنوبی و مرکزی خلیج فارس و نیمه جنوبی استان شامل دیر، کنگان، عسلویه، منطقه ویژه پارس جنوبی، جم و دشتی و بخش‌هایی از دشتستان، بوشهر و تنگستان فعالیت خواهد داشت.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: لازم است نیرو‌های امدادی و عملیاتی با تجهیزات مورد نیاز در آمادگی کامل باشند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.