سامانه جدید بارشی یکشنبه به بوشهر می‌آید؛ هشدار درباره آبگرفتگی معابر و تلاطم دریا

هواشناسی استان بوشهر از ورود سامانه جدید بارشی از یکشنبه خبر داده و اعلام کرده بر اثر فعالیت آن آبگرفتگی معابر، تلاطم دریا و وقوع صاعقه رخ می‌دهد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، در حالی که یک سامانه بارشی از اواخر وقت دیروز (پنجشنبه) وارد بوشهر شده و طبق پیش بینی‌ها تا ظهر فردا فعال خواهد بود، هواشناسی این استان از ورود سامانه‌ای دیگر از یکشنبه خبر داده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بر اساس بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی جوی، از ابتدای وقت یکشنبه (۲۴ آذر) سامانه بارشی وارد مناطق جنوب و جنوب غرب کشور می‌شود و تا چهارشنبه فعال خواهد بود.

محمد رضا انصاری افزود: در پی فعالیت این سامانه از یکشنبه در ابتدا بارش باران بر روی خلیج فارس آغاز می‌شود و به تدریج با تقویت سامانه بارشی به ویژه از دوشنبه ( ۲۵ آذر) تا اوایل چهارشنبه (۲۷ آذر)، به تناوب بارش باران گاهی رگبار همراه با رعد و برق و وزش باد شدید و در نقاط مستعد همراه با بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.

او ادامه داد: اطلاعات تکمیلی در خصوص فعالیت این سامانه اطلاع رسانی خواهد شد.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: این سامانه بارشی در خلیج فارس و همه مناطق استان فعالیت خواهد داشت و آبگرفتگی معابر در برخی نقاط استان، وزش باد شدید و افزایش تلاطم دریا، وقوع صاعقه و احتمال برخورد به برخی نقاط، بارش تگرگ و خسارت به محصولات کشاورزی از پیامدهای آن خواهد بود.

انصاری توصیه کرد: به سبب وزش باد شدید و تلاطم موقتی دریا، از تردد‌های دریایی به ویژه تردد شناور‌های کوچک و تفریحی و مسافری در این مدت پرهیز شود، به علت بارش‌های رگباری و همچنین احتمال بارش تگرگ، اقدامات پیشگیرانه برای حفاظت از محصولات کشاورزی اندیشیده شود و از صعود به ارتفاعات به سبب احتمال برخورد صاعقه خودداری شود.

میزان بارش در برخی نقاط استان بوشهر

بر اساس اعلام هواشناسی بر اثر فعالیت سامانه بارشی که اکنون در استان بوشهر فعال است از اواخر وقت دیروز تا ساعت ۱۱:۳۰ امروز، در خارگ ۶.۴، دیلم ۵، برازجان ۳.۸، گناوه ۲.۴، بوشهر ۱.۲، دیر ۰.۷ و عسلویه ۰.۳ باران باریده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Spain
ناشناس
۰۰:۰۴ ۲۳ آذر ۱۳۹۸
دیلم هم بارون اومد؟؟!
عجیبه!