مبتلایان به آنفلوانزای فصلی به شدت از خود درمانی بپرهیزند

مسئول کنترل عفونت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، نسبت به خود درمانی مبتلایان به آنفلوانزای فصلی هشدار داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حمیرا محمدی مسئول کنترل عفونت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: امسال سه هفته زودتر از پارسال فعالیت آنفولانزای فصلی آغاز شد و وقتی ویروسی زودتر فعالیت کند طبیعتاً مناطق جغرافیایی بیشتر و تعداد مبتلایان بیشتری را در بر می‌گیرد.

او، با ذکر این نکته که مهمترین راه پیشگیری، رعایت نکات بهداشتی است افزود: مهمترین نکته بهداشتی در پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزای فصلی، شستشوی دست‌ها به ویژه در کودکان است.

محمدی اضافه کرد: رعایت آداب تنفسی بسیار مهم است و افرادی که مبتلا به این ویروس می‌شوند باید زمان سرفه و عطسه دستمالی را جلوی دهان و بینی بگیرند و سپس دستمال را در پلاستیک گذاشته و به سطل زباله بیاندازند.

او با بیان اینکه مبتلایان به آنفلوانزای فصلی باید به شدت از خود درمانی بپرهیزند گفت: خود درمانی در این افراد موجب تشدید بیماری و بستری شدن آن‌ها در بیمارستان می‌گردد.

محمدی همچنین با بیان اینکه مصرف خود سرانه آنتی بیوتیک و دارو‌های کورتون دار از جمله دگزامتازون برای این بیماران توصیه نمی‌شود افزود: استفاده از استامینوفن ساده و مایعات گرم و استراحت در منزل در بهبود سریعتر بیماری کمک می‌کند.

او اضافه کرد: رعایت نکات دقیق بهداشتی از سوی مردم باعث می‌شود که موج آنفلوانزای فصلی زودتر در کشور فروکش کند و بیماران کمتری به این ویروس مبتلا گردند و یا نیاز به درمان و بستری در بیمارستان داشته باشند.

محمدی گفت: افراد بالای ۶۵ سال، زنان باردار، بیماران قلبی ریوی، مبتلایان به سرطان که تحت درمان هستند، مصرف کنندگان دارو‌های سرکوب کننده سیستم ایمنی، بیماران با نارسایی کبد و کلیه و دیابت بیشتر در معرض ابتلا به ویروس شدید آنفلوانزا هستند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.