حذف دفترچه‌های کاغذی از مراکز درمانی فسا

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان فسا از حذف دفترچه‌های کاغذی از مراکز درمانی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حسین آرگیو در جلسه شورای سلامت، گفت: هم اکنون شهرستان فسا به عنوان یکی از قطب‌های اصلی سلامت در سطح استان فارس، از امکانات و قابلیت‌های برجسته‌ای برخوردار است.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان فسا افزود: در زمینه‌ی حفظ و تداوم سلامت شهروندان با کسی تعارف نداریم و هر جا که ببینیم مشکلی در این عرصه وجود دارد، به صورت جدی و اساسی ورود پیدا می‌کنیم و باید به گونه‌ای برنامه ریزی کرد که مردم نسبت به تامین سلامت خود اطمینان حاصل کنند.

او تاکید کرد: برای مقابله با شیوع و گسترش آنفولانزا، ضروری است که آموزش‌های لازم به عموم مردم داده شود تا شهروندان ضمن رعایت نکات بهداشتی، بتوانند خود را در مقابل این بیماری مصون سازند.

سرپرست فرماندار ویژه شهرستان به پرونده الکترونیک سلامت اشاره کرد و افزود: به منظور سامان دهی و شفافیت در بحث خدمات درمانی و بهداشتی، لازم است که این خدمات به صورت الکترونیکی و با حذف دفترچه‌های کاغذی صورت پذیرد که البته دولت نیز مصمم به اجرای این برنامه به صورت کلی است.

آرگیو بیان کرد: سامان دهی اغذیه فروشان سیار، پرنده فروشان و قهوه خانه‌هایی که مبادرت به عرضه قلیان می‌نمایند، رعایت مسایل زیست محیطی، ورود بخش خصوصی به مقوله درمان و سلامت، کنترل آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد و خودکشی و سالم سازی محصولات کشاورزی از جمله مواردی است که باید در دستور کار قرار گیرد و دستگاه‌های متولی موظف به اقدامات لازم و برنامه ریزی جهت تحقق این امور هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی فسا هم در این جلسه با اشاره به اینکه با اطلاع رسانی و آموزش مناسب به عموم جامعه بخصوص گروه‌های در معرض خطر تاکنون بیماری آنفلوانزا در شهرستان فسا مهار شده است افزود امیدواریم با همکاری مردم و سایر ادارات بتوانیم از این اپیدمی بیماری به سلامت عبور کنیم.

خالقی در ادامه با اشاره به موضوع پرونده الکترونیک سلامت هم گفت: این طرح امسال در شهرستان فسا اجرا خواهد شد و دانشگاه علوم پزشکی فسا در بحث آماده سازی سخت افزاری و نرم افزاری این طرح در کشور پیشگام است.
انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.