در جلسه امروز شورای شهر تهران صورت گرفت؛

تذکر عضو شورای شهر به شهرداری تهران برای انجام پژوهش‌های فرهنگی

فراهانی به منظور لزوم اجرای تبصره ۱ و ۲ مصوبه الزام شهرداری تهران به انجام پژوهش‌های فرهنگی و تخصیص اعتبار در بودجه‌های سالانه جهت این امر به شهرداری تهران تذکر داد.

شهرداری تهران برای اجرای پژوهش‌های فرهنگی و تخصیص اعتبار از شورای شهر تذکر گرفتبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در یکصد و هشتاد و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران درباره لزوم اجرای تبصره ۱ و ۲ مصوبه الزام شهرداری تهران به انجام پژوهش‌های فرهنگی و تخصیص اعتبار در بودجه سالانه جهت این امر به معاونت امور اجتماعی و فرهنگی و مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرداری تهران تذکر داد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه پژوهش کلید دانایی و راهگشای حل مسائل و مشکلات با کم‌ترین خطا و هزینه است، گفت: اداره مطلوب و بهینه شهر و کشور بدون توجه به یافته‌های پژوهشی و دستاورد‌های مطالعاتی داخلی و بین المللی، دستاوردی جز اتلاف منابع عمومی و بر باد دادن اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی نخواهد داشت.

فراهانی افزود: برای اداره مطلوب کلانشهر تهران که از محلات و مناطق متعدد، متنوع و با سطح توسعه ناهمگون برخوردار است ما نیازمند شناخت دقیق مسائل در برش محله از طریق مطالعه و پژوهش از یک سو و استفاده از مشارکت و تجربه شورایاران و سازمان‌های مردم نهاد فعال در سطح محله هستیم.

او با اشاره به تبصره ۱ مصوبه الزام شهرداری تهران به انجام پژوهش‌های فرهنگی گفت: بر اساس تبصره ۱ این مصوبه شهرداری موظف است هر ۲ سال یک بار نسبت به پژوهش در حوزه‌های زیر اقدام و نتایج آن را در برنامه ریزی سالیانه خود و در جهت افزایش کیفیت زندگی شهری و توسعه شاخص‌های انسانی و اجتماعی لحاظ کند.


بیشتر بخوانید: واکنش هاشمی به استعفای پورسیدآقایی


عضو شورای شهر تهران ادامه داد: مطالعه و سنجش نگرش‌ها، باور‌ها و رفتار‌های فرهنگی و اجتماعی شهروندان، سنجش و ارزیابی سرمایه اجتماعی در شهر تهران، مطالعه و بررسی شاخص‌های توسعه فرهنگی و اجتماعی به منظور حفظ و ارتقا سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی، ارزیابی رضایتمندی عمومی و تغییرات آن در اثر عملکرد مدیریت شهری از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

فراهانی ادامه داد: در تبصره ۲ این مصوبه به دلیل تفاوت‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مطالعات بررسی‌ها و سنجش‌های موضوع تبصره یکم این مصوبه باید به گونه‌ای انجام شود که بیانگر شاخص‌های مورد نظر در محله‌های مختلف تهران باشد.

او ادامه داد: به عنوان نماینده مردم تهران در اجرای بند ۳ ماده ۸۰ قانون شورا‌های اسلامی کشور درباره لزوم اجرای تبصره ۱ و ۲ مصوبه الزام شهرداری تهران به انجام پژوهش‌های فرهنگی و تخصیص اعتبار در بودجه‌های سالانه جهت این امر به شهرداری تهران تذکر می‌دهم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار