نماینده، ولی فقیه در استان کرمان تاکید کرد:

ادای دین مسئولین نسبت به مردم

امام جمعه کرمان گفت: نقش مردم در خنثی سازی فتنه اخیرتاثیرگذاربود و اکنون باید مسئولین به‌صورت جهادی کار کنند و نگذارند افزایش قیمت بنزین، قیمت سایرکالا‌ها را بالا ببرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان امروز در شورای اداری استان گفت: جایگاه مردم در روایت تا آنجا بالا رفته که امام صادق (ع) می‌فرمایند خداوند بزرگ فرموده است مردم خانواده من هستند، پس محبوب‌ترین آن‌ها پیش من کسانی هستند که نسبت به مردم مهربانتر باشند و در تأمین نیازهایشان کوشاتر باشند.

او نقش مردم در رکاب امام راحل در پیروزی انقلاب اسلامی را اساسی و بی‌نظیر دانست و بیان کرد: به مردم باید خدمت‌رسانی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین  علیدادی سلیمانی گفت: در اتفاقات اخیر بحث اصلاح قیمت سوخت، سران قوا به این نتیجه رسیدند که قیمت بنزین افزایش یابد، اما شاهد افزایش قیمت برخی کالا‌ها به‌صورت کاذب هستیم که از مسئولین استانی و کشوری می‌خواهیم نظارت ویژه‌ای بر قیمت کالا‌ها داشته باشند تا حقی از مردم اجحاف نشود.

امام جمعه کرمان نقش مردم در خنثی سازی فتنه اخیر را اساسی و تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: مردم نقش خود را ایفا کردند و اکنون باید مسئولین به‌صورت جهادی کار کنند و نگذارند پس از افزایش قیمت بنزین، قیمت سایرکالا‌ها به صورت کاذب افزایش یابد.

او با اشاره به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال‌جاری افزود: تعدادی احساس وظیفه کردند و در مهلت قانونی این انتخابات ثبت‌نام کردند و پس از ثبت‌نام احراز صلاحیت این افراد شروع شده است تا پس از اعلام صلاحیت‌ها به رقابت سالم بپردازند.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمان گفت: هر کسی که تایید صلاحیت شد حق تبلیغ سالم را دارد و می‌تواند خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهد، اما به همه کاندیدا‌ها این هشدار را می‌دهیم که به هیچ عنوان حق تخریب ندارند و نباید فضای کشور را به سمت دو قطبی و رقابت ناسالم سوق دهند بلکه باید همه کاندیدا‌ها در چهارچوب اخلاقی رفتار کنند.

اوبیان کرد: دشمن همواره به دنبال آن است که به جمهوری اسلامی ایران به هر نحوی ضربه‌ای وارد کند به طور مثال در چند سال اخیر به دنبال آن بوده تا کوچکترین اعتراضات در داخل کشور را به یک آشوب و درگیری تبدیل کنند و کشور را ناامن جلوه دهند، که خواص و افرادی که اعتراض دارند باید مدنظر داشته باشند هراعتراض جنبه داخلی و خارجی دارد به‌طوی‌که کشور‌های خارجی سعی می‌کنند این اعتراض را از مسیر خودش خارج کنند و این مهم فقط مختص کشور ما نبوده و در جهان اسلام هم وجود دارد و نمونه‌های آن را می‌توان به وضوح در کشور‌های اسلامی مشاهده کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی افزود: اگر ما در چهارچوب قانون قانع باشیم دیگر در رده مسئولیت‌ها اتفاقی نمی‌افتد و شاهد خلاف وحدت در بیرون نخواهیم بود.

محمدجواد فدائی استاندار کرمان هم مشارکت حداکثری مردم را در انتخابات حائز اهمیت دانست و گفت: مشارکت مردم در انتخابات پیام پشتیبانی از نظام را دارد و نشان‌دهنده رابطه قوی و یکپارچه مردم است.

فدایی با اشاره به اهمیت مسئله انتخابات افزود: حضور مردم در انتخاباب حق آن‌ها است و اگر مردم مشارکت کمی هم داشته باشند؛ نمایندگان مجلس انتخاب می‌شود.

او بیان کرد: رویداد انتخابات بسیار مهم است و در پایان سال جاری رخ می‌دهد و باید نسبت به آن به لحاظ تدارکاتی و فراهم کردن امکانات همکاری کرد.

استاندار کرمان گفت: تعامل و همکاری بسیار مطلوبی بین سیستم نظارتی انتخابات در این استان وجود دارد که این مهم سبب برگزاری انتخاب خوب می‌شود و از مدیران این حوزه قدردانی می‌کنم.

فدائی بر سلامت انتخابات تاکید کرد و افزود: این انتخابات باید به گونه‌ای برگزار شود که هیچ شک و شبهه‌ای در آن وجود نداشته باشد.

او تصریح کرد: باید در چارچوب قانون حرکت کنیم و خودمان را مقید می‌دانیم که این مهم اجرایی شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه نامزد‌ها با سلایق مختلف در انتخابات حضور دارند گفت: انتخابات سبب نشاط سیاسی و انسجام ملی می‌شود که باید از این فرصت برای این اهداف استفاده کرد.

فدایی از برگزاری یادواره یکهزار و ۲۰۰ شهید عشایر در سوم بهمن ماه در کرمان خبر داد و گفت: مدیران استانی در برگزاری این رویداد مهم مشارکت داشته باشند.

او با اشاره به تهیه بخش عظیمی از سریال سلمان فارسی در کرمان افزود: این اقدام یک رویداد فرهنگی مهم در استان است و درخواست‌هایی که در راستای تهیه این سریال به ادارات داده شده، انجام شود.

استاندار کرمان افزود: برخی تصمیمات با واقعیت منطبق نیستند؛ نه تنها خدمت نمی‌شوند بلکه ضد خدمت به شمار می‌آیند.

او با اشاره به اینکه خداوند در موارد متعددی از خسران و زیان نام برده است گفت: بیشترین ضرر در زمانی اتفاق می‌افتد که فکر می‌کنیم کاری درست است در حالی که درست نیست و یکی از وجوه خسران و خسارت این است که با یک تصمیم اشتباه به خود و جامعه ضرر وارد می‌کنیم.

فدائی تصریح کرد: این تذکر را به خود و مدیران می‌دهم که منطبق بر واقعیت‌ها تصمیمات را با توکل بر خدا، مشورت و در چارچوب قوانین انجام دهیم تا خسارت به خود و جامعه وارد نکنیم.

استاندار کرمان با بیان اینکه اقدامات مطلوبی در این استان انجام شده است گفت: پروژه‌های خوبی در سفر رئیس جمهوری به کرمان افتتاح شد و برای رفع مشکلات و اشتغال مردم باید پروژه‌های جدیدی افتتاح شود و مدیران در این زمینه نیز باید همفکری کنند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: قیمت نفت ، نمازجمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار