نبود دیوار دانشگاه خطری برای دانشجویان کرمان

معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: دانشگاه وضعیت مالی خوبی ندارد و نمی‌تواند برای جلوگیری از ورود سگ‌ها ولگرد به محوطه چهارهزار متر حریم دانشگاه را دیوار بکشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، بارونی، معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفت: سگ‌های ولگرد در قسمتی از پردیس دانشگاه که محیط بسیار بزرگی را شامل می‌شود، بخش‌هایی از سیم‌خاردار‌های اطراف دانشگاه را پاره کرده و وارد محوطه دانشگاه شده اند.

او افزود: روزی ۵ هزار نفر در سلف دانشگاه که در محوطه اصلی دانشگاه قرار دارد غذا می‌خورند و به دلیل فیزیک و حس بویای سگ‌ها در آن محل تجمع سگ‌ها را شاهد هستیم.

بارونی تصریح کرد: با توجه به اینکه دانشگاه علوم پزشکی کرمان در حاشیه شهر قرار دارد تعداد سگ‌های ولگرد در دانشگاه کم است، اما دانشجویان خوابگاهی به دلیل اینکه شب‌ها به خوابگاه برمی‌گردند و در آنجا سکونت دارند از این موضوع شاکی هستند.

او بیان داشت: در خصوص سگ‌های ولگرد با شهرداری مکاتباتی را داشتیم و کانون محیط زیست دانشجویی برای رفع این معضل تشکیل داده ایم.

معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: به دنبال راه و روش منطقی هستیم تا سازمان حمایت از حیوانات از ما شکایت نکند و مدتی پیش سگ‌ها را با ماشین حمل و در بیابان‌های کرمان رها می‌کردیم، اما اینکار جواب نداد.

بارونی گفت: معاون دانشجویی متولی گرفتن سگ نیست و به جز معاون دانشجویی در دانشگاه، مدیریت پردیس دانشگاه نیز در این موضوع مسئولیت دارد  که به دلیل بحث و بررسی‌های ما با دانشجویان، اغلب برای حل مشکلات دانشگاه به معاونت دانشجویی مراجعه می‌کنند.

او تصریح کرد: حدود ۱۲ نامه به سازمان‌های بیرون و درون دانشگاه مثل معاون توسعه مدیریت خدمات ارسال کردیم که ریاست دانشگاه نیز ازین موضوع مطلع است و شهرداری نیز ایده‌های و روش‌هایی مختلفی را در این زمینه ارائه داده است وقرار شده تا دانشجویان درخصوص این موضوع شخصا پیگیر شوند.

معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: دانشگاه وضعیت مالی خوبی ندارد و نمی‌تواند چهارهزار متر دیوار بکشد و برای اینکار باید میلیارد‌ها تومان هزینه شود و به دلیل وضعیت مالی نامناسب در دولت، نمی توانیم روی کمک مالی دولت حساب کنیم.

بارونی بیان داشت: چندی پیش یکی از دانشجویان که برای غذا دادن به سمت سگی در محوطه دانشگاه رفته بود با حمله سگ روبرو شد وبه دلیل جراحت بدنی سه روز در بیمارستان بستری بود.

دانشگاه علوم پزشکی کرمان در حاشیه شهر کرمان از سمت محور گردشگری هفت باغ واقع شده است که اطراف آن به دلیل فضای غیر مسکونی و زمین‌های بایر به مکان تجمع سگ‌های ولگرد تبدیل شده است که سلامت ساکنین را به خطر انداخته است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار