افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت شیرینی در کرمانشاه

رئیس اتحادیه قنادان کرمانشاه از افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت شیرینی در کرمانشاه نسبت به شب یلدای سال گذشته خبر داد .

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محمدرضا ناصری رئیس اتحادیه قنادان کرمانشاه از افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت شیرینی در کرمانشاه نسبت به شب یلدای سال گذشته خبر داد و گفت : کیک یخچالی و نان‌تر عمده شیرینی مورد علاقه مردم کرمانشاه برای شب یلدا است.

او درباره وضعیت بازار شیرینی کرمانشاه با نزدیک شدن شب یلدا، گفت : اگرچه چندماه است افزایش قیمتی برای شیرینی نداشته‌ایم و قیمت‌ها هم تا پایان سال بالا نمی‌رود، اما نسبت به شب یلدای سال گذشته ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش قیمت شیرینی داشتیم.

او افزود: دلیل این افزایش قیمت نیز بالا رفتن قیمت انواع مواد اولیه مورد نیاز پخت شیرینی و همچنین هزینه‌های جانبی کارگاه‌های قنادی است.

رئیس اتحادیه قنادان کرمانشاه با بیان اینکه مردم کرمانشاه برای شب یلدا بیشتر انواع کیک، شیرینی‌تر و لطیفه را انتخاب می‌کنند، افزود: قیمت هر کیلو کیک یخچالی حدود ۳۵ هزار تومان و نان‌تر و شیرینی لطیفه کیلویی ۲۳ هزار تومان برای قنادی‌های درجه یک است.

 ناصری گفت: قنادی‌های درجه دوم قیمت‌ها را حدود پنج تا شش هزار تومان در هر کیلو ارزانتر حساب می‌کنند.

او از فعالیت ۱۲۰ قنادی دارای کارگاه هم در کرمانشاه خبر داد و گفت: از این تعداد حدود ۶۰ قنادی درجه یک است.

رئیس اتحادیه قنادان کرمانشاه افزود: با نزدیک شدن شب یلدا نظارت بر قنادی‌ها و کارگاه‌های آن‌ها را از بعد بهداشت، کیفیت، قیمت و ... با همکاری سایر دستگاه‌های نظارتی تشدید کرده‌ایم.

او افزود: از آنجایی‌که عمده سلیقه مردم برای خرید شب یلدا به سمت شیرینی‌های‌تر است، از چند روز دیگر سفارش و خرید شیرینی شب یلدا آغاز می‌شود .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار