ارزش صادرات اردبیل ۸۲ درصد افزایش یافت

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: ارزش صادرات استان در ۸ ماهه امسال ۷۶.۶ دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ رامین صادقی اظهار داشت: در ۸ ماهه اخیر ارزش کالا‌های وارداتی به استان ۴۱.۴ میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۶۰ درصد رشد یافته است.

او افزود: وزن کالا‌های وارداتی نیز ۳۶.۳ هزار تن است که به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۵۰۲ درصد رشد یافته است.

صادقی با بیان اینکه کشور‌های مبدا واردات کالا به اردبیل ترکیه و تاجیکستان است اظهار کرد: کالا‌های وارداتی شامل دستگاه‌های مبدل حرارتی، ام دی اف خام، پنبه، انواع کاغذ و مقوا، ماشین‌آلات و اجزا و قطعات و نخ پنبه است.

رئیس سازمان صمت استان همچنین در رابطه با وضعیت صادرات کالا در اردبیل نیز اظهار کرد: در ۸ ماهه اخیر ارزش کالا‌های صادر شده از اردبیل ۷۶.۶ میلیون دلار بوده که به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۸۲ درصد رشد یافته است.

صادقی تصریح کرد: در مقابل وزن صادرات در استان ۹۴.۹ هزار تن است که به نسبت مدت مشابه ساله گذشته ۱۴ درصد کاهش یافته است.

او وزن صادرات چمدانی را ۱۵.۴ هزار تن عنوان کرد و گفت: وزن صادرات چمدانی ۳ درصد کاهش یافته است.

رئیس سازمان صمت استان در مورد ارزش کالا‌های صادرات چمدانی با اشاره به رشد ۳۰ درصدی تصریح کرد: در ۸ ماهه نخست سال ارزش کالا‌های صادرات چمدانی ۴۶.۱ میلیون دلار است.

صادقی به صدور ۴۵ فقره و تمدید ۸۸ فقره کارت بازرگانی اشاره کرد و گفت: در هر دو بخش با رشد محسوس روبه‌رو هستیم.

او تصریح کرد: دو کشور آذربایجان و گرجستان عمده کشور‌های هدف صادراتی است و محصولات شیشه و آینه، سیب‌زمینی، مصنوعات پلاستیکی و ملامین، آهن‌آلات و فولاد، خمیر، مصالح ساختمانی، بیسکوییت و انواع شیرینی و مصنوعات فلزی در استان صادر شده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.