رئیس اداره مطالعات منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از اختصاص ۴ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال اعتبار برای انجام مطالعات تفصیلی اجرایی در شش حوضه آبخیز این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سهیل پورشهاب رئیس اداره مطالعات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری، از انجام مطالعات تفصیلی اجرایی در شش حوضه آبخیز چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: مطالعات تفصیلی اجرایی در حوضه‌های آبخیز شوراب، کوهرنگ و امام قیس با دو میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در حال انجام است.

او افزود: بازنگری مطالعات تفصیلی اجرایی در حوضه‌های آبخیز سامان، خراجی و سرخون با دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از محل صندوق توسعه ملی از دیگر پروژه‌های در حال اجرا می باشد.

پورشهاب با بیان اینکه مطالعات توجیهی که قبل از مطالعات تفصیلی-اجرایی صورت می‌گیرد، حوضه‌های آبخیز اصلی به صورت اجمالی بررسی و مناطق بحرانی شناسایی می‌شود، افزود: با شناسایی پتانسیل‌ها و محدودیت‌ها و همچنین اولویت‌بندی زیر حوضه‌ها، مطالعات تفصیلی-اجرایی به منظور اجرای اقدامات اصلاحی و احیایی در حوضه‌های آبخیز انجام می‌شود.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.