ضرورت معرفی مفاخر همدان در سطح ملی و بین المللی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان بر لزوم برنامه ریزی برای معرفی مفاخر استان همدان در سطح ملی و بین المللی تاکید کرد.

ضرورت معرفی مفاخر همدان در سطح ملی و بین المللیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حجت الاسلام محمدهادی نظیری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در جمع خبرنگاران بابیان اینکه مرحوم آیت الله تالهی از علما و فرهیختگان و چهره‌های مورد عنایت مقام معظم رهبری است، گفت: ایده برگزاری کنگره برای ایشان بر پایه فرمایش و توصیه‌ای از مقام معظم رهبری در ذهن متولیان شکل گرفت و به آن پرداخته شد.

اوافزود: این کنگره با هدف حفظ و نشر ارزش‌های انقلاب اسلامی و با تأسی از نهضت دینی و تجلیل از مقام عرفانی، علمی و معنوی آیت‌الله محمدهادی تألهی همدانی و به منظور تجلیل و گرامیداشت یاد آن عالم ربانی، معرفی الگو‌های مناسب برای جوانان و آحاد مردم و تبیین اندیشه انقلابی آیت‌الله محمدهادی تألهی همدانی به خصوص همراهی و تبعیت ایشان از، ولی فقیه زمان امام خمینی (ره) و آیت‌الله خامنه‌ای برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان در خصوص فعالیت‌های صورت پذیرفته در خصوص برگزاری این کنگره ادامه داد: در یک سال گذشته آثار علمی و کتب به جا مانده از آن عالم فرزانه به صورت مدون جمع آوری و در ایام تبلیغی برای استفاده در اختیار روحانیون و مبلغان قرار گرفتند تا زمینه لازم جهت آشنایی عموم مردم با جایگاه علمی و عرفانی آیت الله تالهی فراهم شود.

اوگفت: همچنین برنامه‌های مختلفی برای آشناسازی مردم و جوانان با این عالم بزرگوار در سراسر استان برگزار شد تا زمینه برای برگزاری کنگره هر چه بیشتر فراهم شود که این برنامه پیش از این سبقه‌ای نداشته و برای اولین بار با این توان و با تلاش همه جانبه و جهادی میسر شده است.

حجت الاسلام نظیری در خصوص جایگاه علمی مرحوم آیت الله تالهی گفت: آیت‌الله تألهی در شاخه‌های گوناگون علوم حوزوی از فلسفه و کلام تا فقه و صول و تفسیر و حدیث و ادبیات عرب دارای حاطه و تسلطی ویژه بودند.

او اضافه کرد: ایشان علاوه بر دروس معرفتی و اخلاقی، کتاب‌های مختلف ادبیاتی، فقهی، اصولی، فلسفی و روایی از جمله کتاب‌های مُطَوَّل، شرح لمعه، مکاسب، رسائل، کفایه، شرح منظومه و وسائل الشیعه را تدریس می‌کردند.

حجت الاسلام نظیری در خصوص زمان و مکان برگزاری مراسم کنگره گفت: برنامه مردمی بزرگداشت آیت الله تالهی (ره) چهارشنبه ۲۷ آذر ساعت ۷ شب با سخنرانی حضرت آیت الله صدیقی در عباسیه جولان برگزار خواهد شد و روز پنجشنبه ۲۸ آذرماه برنامه کنگره با حضور آیت الله صدیقی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از محققان و پژوهشگران و فرهیختگان در همدان برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.