معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه، از آغاز فعالیت دبیرخانه‌ی کارگروه‌های ۱۲ گانه کیفیت‌بخشی به برنامه‌های دوره‌ی ابتدایی خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،ناهید فضلی معاون ابتدایی استان گفت : استان کرمانشاه دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل بسیار خوبی است و نواحی و شهرستان‌ها به خوبی می‌توانند در راستای حل مسائل و چالش‌های عمده دوره‌ی ابتدایی گرد هم آمده و راهکار‌های اصلاحی ارائه دهند.

او گفت : خرد جمعی و تفکر گروهی می‌تواند مشکلات را کمرنگ نماید و با هم بودن انرژی و توان بیشتری را ایجاد خواهد کرد.

ناهید فضلی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: این کارگروه‌ها با هدف تمرکز زدایی و واگذاری اختیارات و تصمیم‌گیری با استفاده از ظرفیت و پتانسیل مدیران، معلمان، اولیا و همکاران و حرکت به سمت مدرسه محوری برگزار می‌شود.

فضلی با اشاره به روند روبه رشد کیفیت و تغییر چهره آموزش در مقطع ابتدایی در استان و تاکید بر استفاده از رویکرد سئوال محور و پژوهش برای دانش‌آموزان به‌جای رویکرد پاسخ محور افزود: استفاده از تجربیات آموزش معلمان موفق در سطح مدارس، می‌تواند ظرفیت‌های استان را بیشتر نمایان سازد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان گفت: یکی از این کارگروه‌ها، کارگروه راهبران استان است که در راستای کیفیت بخشی به مدارس روستایی و چند پایه تشکیل شده‌است، این کار گروه‌ها به‌عنوان مرکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی برنامه‌های خود را مصوب کرده‌اند، برای مثال یکی از برنامه‌ها حضور راهبران در شورای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق می‌باشد که در شورای آموزش و پرورش بتوانند مشکلات مدارس ابتدایی را طرح نموده و با استفاده از پتانسیل و ظرفیت فرا‌دستگاهی مشکلات آموزش ابتدایی را حل کنند و با تفکر گروهی اقدام عملی صورت پذیرد.

 مرادی رییس اداره تکنولوژی استان در خصوص فعالیت‌ها و شرح وظایف کارگروه‌های ۱۲ گانه کیفیت‌بخشی به برنامه‌های دوره ابتدایی و تبیین اهداف و نقش راهبران و معاونان آموزشی در اجرای این برنامه‌ها کارگاه آموزشی برگزار نمود .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.