رئیس پلیس راه استان یزد:

۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها اتفاق می‌افتد

رئیس پلیس راه استان یزد گفت: بر اساس آمار ۶۰ درصد از حوادث رانندگی به طور متوسط در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها رخ می‌دهد.

۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها اتفاق می‌افتدسرهنگ مسعود قانعی رئیس پلیس راه استان یزد در گفت گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت: بر اساس آمار ۶۰ درصد از حوادث رانندگی و تلفات به طور متوسط در ۳۰ کیلومتری شهر‌های مقصد اتفاق می‌افتد.

او افزود: کاهش سرعت خودرو‌ها با در نظر گرفتن شرایط خاص، اصلاح شیب شیروانی راه‌ها و تقاطع‌ها و اجرای شیار‌های طولی و عرضی لرزاننده را از جمله راهکار‌های کاهش تصادفات و حوادث جاده‌ای در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها عنوان کرد.

سرهنگ قانعی به ضرورت احداث استراحتگاه‌های بین راهی در محور‌های استان، اشاره و اظهارکرد: با استفاده از جی پی اس ۲۴ نقطه با فراوانی واژوگونی بالا برای احداث استراحتگاه‌های بین راهی شناسایی شده اند که در حال حاضر سه الی چهار استراحتگاه در حاشیه محور‌ها احداث شده است.

رئیس پلیس راه استان یزد ادامه داد: با احداث این استراحتگاه ها، راننده در صورت احساس خواب آلودگی خودرو را به نزدیک‌ترین استراحتگاه هدایت و پس استراحت ادامه مسیر سفر خود را طی می‌کنند.

او در پایان به کسب رتبه دوم استان یزد در کاهش متوفیان حوادث رانندگی در نوروز امسال، اشاره و تصریح کرد: کاهش ۶۸ درصدی متوفیان تصادفات جاده‌ای در این مدت، ثمره‌ی تلاش و تعامل بین نیرو‌های راهداری، پلیس راه و دیگر دستگاه‌های دخیل در امر ترافیک است و در واقع این کاهش تلفات جاده‌ای نسبت به مدت مشابه ۲۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار