چوگان، ورزش کهنِ نصف جهان

رئیس هیات چوگان اصفهان از ایجاد تسهیلات لازم برای تقویت ورزش چوگان اصفهان در سال جاری خبرداد.

حسین جعفری رئیس هیات چوگان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  اظهار داشت:خوشبختانه با تلاش‌های فراوانی که از سوی هیات چوگان اصفهان در سال جاری صورت گرفت توانستیم با ایجاد راهکار‌ها و تسهیلات لازم ورزش باستانی و قدیمی چوگان را در استان اصفهان تقویت کنیم.

او در خصوص احیای سطح زمین مسابقات چوگان در استان اصفهان افزود: اصلی‌ترین برنامه هیت چوگان اصفهان حل مشکلات زیر ساخت‌های اساسی و‌ارتقا سطح کیفیت زمین برگزاری مسابقات چوگان تا پایان سال جاری است.

رئیس هیات چوگان اصفهان تاکید کرد:از انجایی که استان اصفهان به عنوان زادگاه ورزش باستانی چوگان در کشور شناخته می‌شود در تلاشیم تا با ایجاد فرهنگسازی راه معرفی و شناخت بیشتر مردم به این ورزش کهن را هموار‌تر کنیم.

جعفری ادامه داد:در حال حاضر بیشترین تلاش هیات چوگان اصفهان مترکز شدن بر معرفی این ورزش کهن در میان کشور‌های خارجی است که این امر منجر به تقویت ورزش چوگان کشور خواهد شد.

او گفت:در حال حاضر فقط ۲۰چوگان باز در استان اصفهان وجود دارد که با برنامه ریزی‌های صورت گرفته و توسعه آموزشگاه‌های چوگان در سراسر استان اصفهان پیش بینی می‌شود تعداد چوگان بازان استان اصفهان در سال اینده به ۶۰نفر برسد.

رئیس هیات چوگان اصفهان اضافه کرد:با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در مورد احیای ورزش‌های بومی محلی از جمله چوگان در تلاشیم تا با ایجاد برند سازی و دریافت کمک‌های مالی از سوی سازمان‌های دولتی و خصوصی مشکلات چوگان استان اصفهان در سال آینده برطرف شود.

جعفری در گفت:خوشبختانه امسال چوگان بازان بانوان اصفهانی در مسابقات کشوری ورزش چوگان در استان تهران توانستند مقام دوم را کسب کنند همچنین در بخش مردان نیز چوگان بازان اصفهانی توانستند مقام سوم مسابقات را از آن خود کنند.

او گفت:خوشبختانه در سال جاری توانستیم ورزش چوگان را در مناطق مختلف استان همچون شهرضا، سمیرم، اردستان و کاشان آموزش و زمین‌های مسابقات چوگان را ایجاد کنیم.

رئیس هیات چوگان اصفهان یاد اور شد: همچنان در تلاشیم تا با ایجاد فضایی در میدان نقش جهان بتوانیم مسابقات چوگان را در سطح استان و کشور برگزار کنیم.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.